جدیدترین مطالب پزشکی و سلامت در سایت پزشکین



رژیم و برنامه غذایی برای چاق شدن و افزایش وزن

 

  • نوشابه های رژیمی و قهوه تلخ و چای نخورید,در برنامه غذایی تان مصرف برنج و نان و ماکارونی و سیب زمینی را بگنجانید,در پایان به شما توصیه میکنیم اگر وزن شما از حد نرمال بسیار پایین تر است تحت نظر متخصص تغذیه به افزایش وزن بپردازید.

 

لاغری نیز به اندازه چاق بودن برای بدن مضر است,افرادی که به شدت کمبود وزن دارند بیشتر از دیگران در معرض ابتلا به بیماری ها و عفونت قرار میگیرند.از عوامل کم وزنی در افراد میتوان به تغذیه نامناسب و خواب ناکافی اشاره کرد,زیبازن دات کام در این مقاله به بیان رژیم افزایش وزن برای افراد لاغر می پردازد.

 

برای جبران کمبود وزن خود نیاز نیست به میزان زیاد چربی و شکر بخورید,فقط کافیست کالری و مواد معدنی و ویتامین ها را در برنامه غذایی تان بگنجانید,وعده های غذایی تان را حذف نکنید و هر سه وعده صبحانه و ناهار و شام را کامل بخورید.قبل و بعد از وعده غذایی آب و نوشیدنی نخورید تا احساس سیری نکنید,پسته و بادام و گردو بخورید و مصرف روغن زیتون و ماهی های چرب را در برنامه غذایی تان قرار دهید.از آبمیوه های تازه با کالری زیاد استفاده کنید,میتوانید چند نوع میوه را با هم ترکیب کنید,به اندازه کافی پروتئین مصرف کنید,برای اینکار باید تن ماهی و گوشت کم چرب و بوقلمون و سینه مرغ بخورید,همچنین شیر کم چرب که حاوی پروتئین و مواد مغذی است میتواند به شما در افزایش وزن کمک کند,شیر را بصورت مخلوط با یک قاشق عسل و مخلوط با موز (شیر موز) بخوریدمصرف شیر انبه یا انبه نیز موثر است.نوشابه های رژیمی و قهوه تلخ و چای نخورید,در برنامه غذایی تان مصرف برنج و نان و ماکارونی و سیب زمینی را بگنجانید,در پایان به شما توصیه میکنیم اگر وزن شما از حد نرمال بسیار پایین تر است تحت نظر متخصص تغذیه به افزایش وزن بپردازید.

 

اشتراک:


نظر خود را بیان کنید



امتیاز گوگل یادتون نره :)