افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

رژیم مدیترانه ای راهی برای تقویت بینایی

  • محققان برای اثبات تأثیر این رژیم، عادات غذایی حدود ۲۵۰۰ مرد و زن را طی ۱۳ سال مورد بررسی قرار دادند. آنها دریافتند که مصرف مرتب ماهی‌های چرب و سبزیجات باعث محافظت از چشم می‌شود. یکی از آنتی‌اکسیدان‌هایی که باعث حفاظت از چشم می‌شود زرده‌ی لوتئین است که در غذاهایی مانند کلم یافت می‌شود.

 

ماهی، سبزیجات، میوه، روغن زیتون و آجیل دارای تأثیرات فوق‌العاده‌ای در کاهش علل کم‌بینایی هستند. محققانی که به این یافته رسیده‌اند می‌گویند رژیم غذایی نقش بسیار مهمی در مبارزه با بیماری تباهی جسم زرد (AMD) دارد. افرادی که به طور مرتب از رژیم غذایی مدیترانه‌ای استفاده می‌کنند خطر کم شدن قدرت بینایی در آنها تا ۲۶ درصد کاهش می‌یابد.
در میان آن دسته از افرادی که حامل ژنی هستند که خطر AMD را در آنها افزایش می‌دهد، رژیم غذایی مدیترانه‌ای میزان ابتلا به  این بیماری را به یک سوم کاهش می‌دهد. آمار نشان می‌دهد حدود ۶۰۰ هزار نفر در بریتانیا از مشکل AMD رنج می‌برند. یکی از محققان در این زمینه می‌گوید: در حال حاضر AMD یکی از بزرگترین علل کم‌بینایی در جهان صنعتی ما تلقی می‌شود.

این بیماری اغلب بعد از سن ۵۰ سالگی تشدید پیدا کرده و علت آن رشد رگ‌های خونی در ماکولای چشم است؛ ماکولا یک توده‌ی کوچک بیضی شکل در پشت چشم است که باعث می‌شود بتوانیم جزئیات تصاویر را به طور شفاف دریافت کنیم.

در این میان رعایت یک رژیم سالم که تلفیقی از میوه‌های تازه و سبزیجات است برای سلامت چشم اهمیت فراوانی دارد. در واقع این رژیم در ۹۰ درصد موارد باعث کاهش پیشرفت بیماری AMD شده و در یک سوم افراد، قدرت بینایی را افزایش می‌دهد. محققان برای اثبات تأثیر این رژیم، عادات غذایی حدود ۲۵۰۰ مرد و زن را طی ۱۳ سال مورد بررسی قرار دادند. آنها دریافتند که مصرف مرتب ماهی‌های چرب و سبزیجات باعث محافظت از چشم می‌شود. یکی از آنتی‌اکسیدان‌هایی که باعث حفاظت از چشم می‌شود زرده‌ی لوتئین است که در غذاهایی مانند کلم یافت می‌شود.

منبع: الو دکتر

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *