افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

رژیم لاغری بدون حذف غذاهای شیرین و چرب

رژیم لاغری بدون حذف غذاهای شیرین و چرب

لاغری-بدون-رژیم

در این رژیم لاغری که بیان شده بدون حذف شیرینی و چربی هست می خواهیم بیان کنیم چگونه وزن کم کنید بدون احساس گناه از خوردن غذای شیرین و چرب همراه ما باشید .

لاغری بدون حذف غذاهای چرب و شیرین

اصطلاح ” بدون گناه ” یا سالم را اغلب در توصیف دستور غذاهایی که نسخه سالم تر غذاهای پرچرب، شیرین که  به” لذتهای گناه آلود” یا غذاهای ممنوعه معروفند، مثل پیتزا و مرغ سوخاری شنیده ام.اما به عنوان یک متخصص تغذیه، ایده خوردن غذای سالم به صورت دائمی برای من هم خوشایند نیست.

به گزارش ویرلن ؛ به این دلیل که: آنچه در مورد یک کوکی ( نوعی شیرینی ) باید احساس گناه به ما بدهد، زیاده روی در خوردن آن است. و این تنها چیزی است که پس از خوردن غذاهای مورد علاقه تان احساس بدی را که به شما دست می دهد تشدید می کند، اما اغلب سعی نمی کنید جلوی این زیاده روی را بگیرید. من هم می دانم که خوردن غذاهای سالم کار خوبی است و جایگزین کردن آنها با غذاهای ناسالم، که البته مورد علاقه شما هم هست، کار بهتری است.اما استفاده از این اصطلاحات سالم و ناسالم، وقتی شما حتی یک تکه کیک می خورید، احساس بدی را در شما ایجاد می کند. این احساس شرمندگی باعث می شود، سطح هورمون کورتیزول (کورتیزول معروفترین گلوکوکورتیکوئید بدن است که، از غده فوق کلیوی ترشح می‌شود. گلوکوکورتیکوئیدها مانند کورتیزول نقشهای مختلفی از جمله کاهش التهاب، تخفیف واکنشهای ایمنی، تاثیر بر متابولیسم و افزایش قند خون را در بدن دارند) به شدت بالارفته و موجب افزایش وزن در قسمت میانی اندام شما شود، و البته در نهایت اشتهای شما را نیز بیشتر می کند.چقدر این کار مضحک است؟

اگر دوست دارید یک بیسکوئیت شکلاتی خوشمزه بخورید، خوردن آن باید برای شما یک زیاده روی آگاهانه باشد، نه یک لذت همراه با گناه. به عبارت دیگر باید باعث شود شما احساس قدرت و شادی داشته باشید، نه مثل اینکه انگار کار بدی انجام داده اید و برای جبران آن مجبورید، تا پایان روز فقط سالاد مصرف کنید.

باخوردن غذاهای سالم احساس قدرت نمی کنیم. پس نباید از ابتدا برخی غذاها را ممنوعه بدانیم، تا بخواهیم خودمان را از دست آنها خلاص کنیم. با خوردن غذاهای نیروبخش و گوش دادن به ندای درونمان احساس قدرتمندی می کنیم.تمرکز بر رفتار مثبت و توجه به علائم سیری و گرسنگی بدن، باعث انگیزش شما برای بهتر خوردن می شود. برای انجام این کار نیاز نیست که روح و روان خود را بیازارید. با حذف این اصطلاحات غذاهای سالم و غذاهای ناسالم، از دایره لغات غذایی خود احساس گناه خود را کمتر کنید، سطح کورتیزول خونتان پایین می آید و البته ممکن است کمی هم وزن کم کنید.

پزشکین : رژیم لاغری بدون حذف غذاهای شیرین و چرب

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *