افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

رژیم لاغری اتکینز چیست؟

رژیم اتکینز برنامه کاهش وزن است که شامل مصرف کربوهیدرات اندک و پروﺗﺌﻴﻦ زیاد می باشد. این برنامه با رژیمی که شامل مصرف اندک کربوهیدرات است آغاز می گردد و برای کاهش سریع وزن طراحی شده است. این رژیم بر حسب هدف شما در کاهش وزن حداقل به مدت دو هفته به طول می انجامد. در طول این مرحله فرد از رژیم مصرف پروﺗﺌﻴﻦ، چربی و کربوهیدرات بسیار اندک پیروی می نماید که شامل مصرف غذاهای دریایی، پنیر، مقداری سبزیجات، کره و روغن است. بر خلاف رژیم دوکان در مرحله اول ، رژیم اتکینز مصرف چربی ها و سبزیجات مانند فلفل، خیار و کاهو بدون محدودیت است. در سه مرحله بعد کاهش وزن کم کم صورت می گیرد و فرد به انجام حرکات ورزشی ترغیب می گردد. سپس کربوهیدرات ، میوه و سبزیجات بیشتر وارد رژیم غذایی فرد می شود با این هدف که مشخص گردد چه مقدار مصرف کربوهیدرات مطلوب است تا وزن مناسب فرد حفظ گردد. مرحله یک طوری طراحی شده است که فرد در مدت دو هفته حدود ۶ کیلوگرم وزن کم کند که این کاهش وزن در مرحله دو به ۱ تا ۲ کیلوگرم می رسد.

se

نکات مثبت
با پیروی از این رژیم فرد به سرعت وزن خود را کاهش می دهد که این امر بسیار انگیزه بخش است. رژیم فوق همچنین فرد را ترغیب به ترک مصرف کربوهیدرات های فرآوری شده و تشویق به ترک نوشیدنی های الکلی می نماید. این رژیم دربردارنده مصرف گوشت قرمز، کره، خامه، پنیر و مایونز است از این جهت این رژیم جز اندک رژیم های مورد علاقه مردان به حساب می آید.

نکات منفی
نخستین عوارض جانبی این رژیم بوی بد دهان، خشکی دهان، خستگی،سر گیجه ،بی خوابی ، حالت تهوع و یبوست می باشد که در اثر قطع مصرف کربوهیدرات و فیبر پدید می آید. در این رژیم مصرف زیاد چربی های اشباع شده خطر ابتلا به بیماری قلبی را در فرد افزایش می دهد و همواره درباب مصرف اندک میوه جات و سبزیجات و محصولات لبنی و دریافت پروﺗﺌﻴﻦ زیاد نگرانی هایی وجود دارد چون عوامل فوق در طولانی مدت روی استخوان ها و سلامت کلیه ها تاثیر می گذارد.

نظر BDA
کاهش وزن سریع انگیزه بخش است اما ادامه دار نیست. رژیم اتکینز فاقد تعادل تغذیه ای است. این رژیم به دلیل محدود ساختن مصرف میوه جات و سبزیجات با توصیه هایی که دائما درباره تغذیه سالم به افراد گوش زد می شود در تضاد است. نوع غذا در این رژیم محدود است در نتیجه فرد ممکن است از این رژیم خسته شود و رژیم را رها کند یا به شیوه دستکاری در رژیم روی آورد.

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *