افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

رژیم غذایی و تغذیه مناسب برای پسر دار شدن

  • به‌طور معمول در رژیم غذایی پسر دار شدن، محدودیت انرژی توصیه نمی‌شود، به عبارت دیگر اگر مادری چاق باشد یا افزایش وزن داشته باشد و علاقه‌مند به تعدیل وزن باشد، نمی‌تواند برای رژیم پسر دار شدن کاهش وزن داشته باشد، چون محدودیت دریافت انرژی مغایر با انتخاب جنسیت پسر است.

دکتر سید علی کشاورز؛ متخصص تغذیه، گفت: «رژیم غذایی مناسب برای پسر دار شدن، از رژیم غذایی مناسب برای دختر دار شدن، آسان‌تر است،‌ زیرا در رژیم غذایی مناسب پسر دار شدن، معمولا باید کلسیم حذف شود، یعنی شیر، ماست، پنیر، کشک، قرص‌های کلسیم و مواد غذایی غنی از کلسیم باید حذف شوند.

حتی اگر آب معدنی استفاده می‌شود باید برچسب آب معدنی را مطالعه نماییم که کلسیم آن کمتر از ۲۰ میلی‌گرم در دسی‌لیتر باشد.

به‌علاوه غذای مصرفی باید شور باشد، یعنی نمک غذا زیاد باشد، زیرا هدف این است که سدیم و پتاسیم به شدت بالا برود.

بنابراین افرادی که به فشار خون بالا مبتلا هستند یا سابقه و زمینه فشار خون بالای خانوادگی دارند، باید فشار خون‌شان مرتب کنترل شود، زیرا غذا شور و کلسیم دریافتی محدود می‌شود.

با رعایت این رژیم غذایی، این احتمال وجود دارد که اگر فردی سابقه فشار خون بالای خانوادگی داشته باشد، فشار خون او بالا برود، بنابراین باید فشار خون مادری که رژیم غذایی بارداری برای پسر دار شدن دارد، هر هفته کنترل شود». کسی که رژیم غذایی پسر دار شدن دارد، به دلیل ضرورت شور بودن غذاها، نباید نارسایی کلیه و کبد داشته باشد».

وی افزود: «معمولا در رژیم پسر دار شدن، انواع سبزی‌ها و میوه‌ها مجاز هستند، غیر از سبزیجاتی مانند کرفس که دارای سدیم، پتاسیم و منیزیم با هم می‌باشند و حتی تاکید می‌شود که مادر میوه‌ها را به دلیل افزایش دریافت پتاسیم و منیزیم به فراوانی مصرف کند. نمک را هم ضمن اینکه در سبزی‌ها و میوه‌ها وجود دارد، از طریق افزودن به غذا اضافه می‌کنیم.

در مورد رژیم غذایی پسر دار شدن باید امگا ۳ را بالا برد و چون در عادات غذایی ایرانیان، مصرف ماهی و به ویژه ماهی‌های دریا که امگا ۳ بالا دارند، محدود است، معمولا توصیه می‌شود حتما در حد ۲ گرم در روز مکمل امگا ۳ خالص دریافت شود، بنابراین حتما باید به مکمل امگا ۳ توجه داشت. روغن غذا نیز باید مایع باشد».

دکتر کشاورز اظهار داشت: «نکته دیگر، موضوع دریافت پروتئین و کربوهیدرات است. در رژیم غذایی پسر دار شدن نمی‌توان خیلی کربوهیدرات‌ها را محدود کرد، بنابراین بهتر است کربوهیدرات‌ها در حد توصیه شده در رژیم غذایی وجود داشته باشند.

به‌طور معمول در رژیم غذایی پسر دار شدن، محدودیت انرژی توصیه نمی‌شود، به عبارت دیگر اگر مادری چاق باشد یا افزایش وزن داشته باشد و علاقه‌مند به تعدیل وزن باشد، نمی‌تواند برای رژیم پسر دار شدن کاهش وزن داشته باشد، چون محدودیت دریافت انرژی مغایر با انتخاب جنسیت پسر است.

بنابراین اگر مادر اضافه وزن دارد یا چاق است می‌تواند قبل از آن به کاهش وزن خود اقدام کند و سه ماه قبل از باردار شدن از رژیم غذایی متعادل استفاده کند، چون محدودیت دریافت انرژی از این نظر اثر سوء دارد و دلیل آن مساله تاثیر بر روی PH رحم و PH قلیایی برای پسر دار شدن است».

وی در پایان گفت: «کار دیگری که ممکن است انجام شود، این است که در شب انجام نزدیکی به قصد بچه‌دار شدن، معمولا پزشک متخصص زنان یا ماما رحم را با جوش‌شیرین شستشو می‌دهد. این امر هم در کنار رژیم غذایی، کمک کننده است.

نکته دیگر این است که در شب انجام نزدیکی به قصد پسر دار شدن، باید به گونه‌ای نزدیکی انجام شود که مادر زودتر از پدر به حداکثر لذت جنسی یا ارگاسم برسد، چون ثابت شده که اگر مادر زودتر به حداکثر رضایت جنسی برسد، به قلیایی شدن PH رحم کمک می‌کند، بنابراین با رعایت مجموع این عوامل، ۸۰ درصد احتمال دارد به جنسیت پسر برسیم».

 

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *