افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

رژیم غذایی ویژه سلامت و رشد مو

سلامت-مو

خیلی از خانم ها سوال می کنند که انواع شامپو و روغن مو را استفاده کرده اند اما هیچ اثری در سلامت مو ندارد در این بخش بخوانید درباره رژیم غذایی ویژه سلامت و رشد مو با ما باشید در ادامه مطلب .

آنچه می‌خورید بر موهایتان اثر می‌گذارد. افزودن پروتئین و کربوهیدرات‌های پیچیده به رژیم غذایی روزانه باعث تقویت تارهای مو شده و موهای شما را درخشان و زیبا جلوه می‌دهد. وقتی صحبت از تغذیه مطلوب موها به میان می‌آید، آنچه که اهمیت دارد تعادل است. برایان تامسون، مدیر موسسه کاشت موی فیلیپ کینگزلی در نیویورک و لندن می‌گوید: «مو رشد سریعی دارد و برای رشد نیازمند تغذیه مناسب است. بنابراین سعی کنید تا می‌توانید از پروتئین، کربوهیدرات‌های پیچیده، ویتامین و مواد آلی استفاده کنید. اما توجه داشته باشید که مصرف بیش از اندازه ویتامین و مواد آلی نیز به مانند هر چیز دیگری ضرر دارد و ممکن است رشد موهای شما را با مشکل مواجه کند.
رشد مو در درجه اول به پروتئین نیاز دارد که ساختار اصلی موها را تشکیل می‌دهد. سپس نوبت به دریافت کربوهیدرات‌های پیچیده می‌رسد که وظیفه جمع‌آوری پروتئین‌های لازم برای رشد مو را بر عهده دارند. وقتی پروتئین مورد نیاز موها تامین شد، باید آهن قابل جذب دریافت کنید که نقش بسزایی در رشد موها دارد. ب‌کمپلکس است، فولیک اسید، ب-۱۲ و روی نیز از جمله ویتامین‌ها و مواد آلی ضروری برای رشد مو هستند.
خوردن یک صبحانه سالم و سرشار از پروتئین از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. صبح‌ها انرژی فولیکول‌های مو در پایین‌ترین سطح خود قرار دارد. در ادامه، فهرستی از مواد غذایی سالم ارائه شده است که توصیه می‌شود به همراه میوه و سبزیجات تازه مصرف شوند.
۱.گوشت گاو
اگر کلسترول بالا ندارید، دو بار در هفته گوشت قرمز بخورید تا از سلامت موهایتان اطمینان یابید. گوشت گاو نه تنها پروتئین مورد نیاز شما را تامین می‌کند، بلکه سرشار از ویتامین ب، آهن، روی و مواد آلی لازم برای داشتن موهای سالم است. ۳.۵ اونس گوشت بو داده بدون چربی، ۱۷۵ کالری دارد.
۲.تخم مرغ یا سفیده تخم مرغ
آیا گیاه خوار هستید؟ یا نمی‌‌توانید گوشت قرمز بخورید؟ پس از سفیده تخم مرغ استفاده کنید. اگر قادر به مصرف پروتئین‌های حیوانی نیستید، سفیده تخم مرغ بهترین جایگزین ممکن برای شما خواهد بود. ارزش غذایی سفیده تخم مرغ معمولا دست‌کم گرفته می‌شود. یک تخم مرغ بزرگ، ۸۴ کالری دارد.
۳.برنج دانه کوتاه قهوه‌ای
به جای کربوهیدرات‌های تصفیه‌شده بهتر است از کربوهیدرات‌های پیچیده استفاده کنید تا پروتئین مورد نیاز خود را به دست آورید. برنج دانه کوتاه قهوه‌ای بهترین منبع پروتئین است. به علاوه، سرشار از ویتامین ب و الیاف مورد نیاز موهای سالم می‌باشد. یک‌چهارم فنجان برنج خشک، ۱۷۹ کالری دارد.
۴.پنیر محلی
اگر فرصت کافی برای پختن تخم مرغ ندارید، سعی کنید از پنیر کم چرب محلی در وعده صبحانه یا ناهار خود استفاده کنید. در کنار پنیر می‌توانید از انواع توت‌های تازه برای دریافت پروتئین استفاده کنید. پنیر سرشار از کلسیم است. نصف فنجان پنیر کم چرب (۱٪)، ۷۲ کالری دارد.
۵.بیکن (گوشت خوک نمک‌سود)
اگر می‌خواهید وزن کم کنید، زیاد بیکن نخورید؛ با این حال، این ماده غذایی سرشار از ویتامین ب بوده و روی و پروتئین فراوانی دارد. ۳.۵ اونس بیکن سرخ‌شده، ۵۷۶ کالری دارد.
۶.ماهی سالمون
شما می‌توانید از سالمون دودی و تازه در وعده صبحانه، ناهار یا شامتان استفاده کنید. سالمون سرشار از پروتئین بوده و ویتامین ب و مواد آلی مورد نیاز بدن را تامین می‌کند.

 

پزشکین : رژیم غذایی ویژه سلامت و رشد مو

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *