افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

روش هایی برای کاهش دیابت با این خوراکی ها

روش هایی برای کاهش دیابت با این خوراکی ها

he645

متخصصان طب سنتی در این جا شما را آشنا می کنند با روش هایی برای کاهش دیابت با این خوراکی ها و بیان خواص برخی داروهای گیاهی بر درمان دیابت .

حاج محمدخانی پژوهشگر طب سنتی گفت: دیابت از منظر طب سنتی یک سوء مزاج گرم کبدی است، وقتی که براساس برخی واکنش‌ها حرارت کبد بالا می‌رود، فشاری که بر کلیه وارد می‌شود باعث می‌شود مقدار آب با مایعات که در کلیه است بر اثر این حرارت دفع بشود و در بدن زنگ خطر نیاز به آب زده شود، این سیر دورانی را دولاب کلیوی یا دیابت نامیده می‌شود.
وی گفت: در طب سنتی براساس مزاج افراد و وضعیت آنان نگاه متفاوت است و هرکس براساس نوع مزاج می‌تواند از برخی مواد استفاده کند یا نکند، برای برخی افراد که مزاج سرد دارند، یک نوع مواد و دارو پیشنهاد می‌شود و برای افراد گرم مزاج داروهای دیگر تجویز می‌شود.
حاج محمدخانی ادامه داد: به طور کلی برخی از موادی وجود دارند که برای کاهش قند خون دیابت می‌توان استفاده کرد، از جمله خیار، توت خشک، نارنج، گلابی، برگ درخت توت، آب انارترش، سیر و پیاز، کاهو، شنبلیه، تخم شنبلیه، تمرهندی که بسیار مفید هستند.
وی بیان کرد: همچنین گیاهانی مثل رازیانه که به صورت جوشانده و عرق استفاده می‌شود، آب غوره, تخم گشنیز, سنبل سفید, تخم کاهو, در مزاج‌هایی که گرم هستند، بیشتر جوابگو هستند، البته افراد نباید سردی، شوری را با هم بخورند، همچنین گیاهانی مثل کلیوره یا مریم گلی، تخم شلغم، آویشن، برگ زیتون، برگ درخت گردو که تازه نباشد، ترشک و برخی گیاهان دیگر نیز در کاهش دیابت مؤثر هستند.
این پژوهشگر طب سنتی در پایان گفت: بهترین نکته در درمان دیابت پرداختن به ورزش به صورت روزانه ۴۰ دقیقه که ابتدا به صورت آرام و سپس سریع انجام بگیرد است، پرهیز از مصرف زیاد گوشت و مواد نشاسته‌ای و رعایت آداب و اصول خوردن مواد غذایی است تا مزاج دچار سردرگمی نشود.
پزشکین : روش هایی برای کاهش دیابت با این خوراکی ها

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *