افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

روش درمان سینوزیت در خانه

درمانهای خانگی سینوزیت

به گزارش پزشکین به نقل از بانوی شهر؛ گاهی اوقات نفس کشیدن مشکل می شود، سردردهای شدید تداوم دارند، در این شرایط شما دچار ضعف وکاهش قدرت جسمانی می شوید تصمیم میگیرید به پزشک مراجعه نمایید، پس از معالجه های لازم به این جواب خواهید رسید که شما سینوزیت دارید!!

سینوزیت را میتوان نتیجه سرماخوردگی های حاد و طولانی مدت دانست. سینوس‌ها حفره‌های مملو از هوا در استخوان‌های جمجمه و صورت هستند. هر عاملی که موجب پرشدن و گرفتگی آنها توسط موکوس یا چرک شود، سینوزیت ایجاد خواهد کرد. عفونت و التهاب سینوس ها می تواند باعث اختلال و سینوزیت شده که درد و کاهش قدرت بدنی را به همراه دارد.

  • درمان خانگی سینوزیت

۱ ) برای درمان عفونت های سینوس و کاهش انسداد بینی در طول روز مایعات گرم بیشتر بنوشید. آب گرم و نمک یکی از بهترین مایعاتی است که می تواند به باز شدن راه بینی و خروج عفونت از سینوس ها کمک کند.

۲ ) بینی خود را با یک حوله گرم ۵ تا ۱۰ دقیقه گرم نگه دارید.

۳ ) برای درمان سینوزیت از قرار گرفتن در هوای خشک و سرد اجتناب نمایید پشنهاد می شود برای مرطوب نگه داشتن هوا از دستگاه بخور استفاده کنید.

۴ ) شستشوی مجرای بینی به باز نگه داشتن راه بینی و از بین بردن باکتری های مخاط بینی کمک می کند و از موثرترین درمانهای خانگی سینوزیت است.

۵ ) اگر شما نیاز به تخلیه ی بینی خود دارید، آن را به آرامی انجام دهید. دمیدن با قدرت ممکن است باعث ضخیم شدن مخاط بینی و مسدود شدن آن شود.

۶ ) نوشیدن یک لیوان آب گرم که به آن یک قاشق مرباخوری سرکه سیب و یک قاشق مرباخوری عسل اضافه شده باشد، برای درمان سینوزیت توصیه می‌شود. بخش اصلی سرکه سیب یعنی اسید استیک مانع از رشد باکتری ها شده و می تواند برای درمان عفونت سینوسی بسیار موثر باشد.

۷ ) سوپ مرغ گرم را در وعده‌های زیاد و به مقدارکم میل نمایید. پیشنهاد می شود برای تاثیر بیشتر به سوپ مقداری فلفل اضافه کنید.

۸ ) چای دارچین یکی از درمانهای خانگی موثر برای عفونت های سینوسی است. می توانید مقداری زنجبیل را در آب بجوشانید و به آن آب لیمو و عسل اضافه کنید و بخورید.

۹ ) مناطق دردناک صورت مانند گونه ها، پیشانی و ناحیه اطراف ابرو را با روغن زیتون و آویشن یا مرزنجوش ماساژ دهید.

۱۰ ) جوییدن ۲ حبه سیر خام با معده ی خالی یکی از درمان های خانگی موثر است. سیر دارای خواص آنتی باکتریال بوده و می تواند برای درمان عفونت سینوس مورد استفاده قرار گیرد.

۱۱ ) به اندازه ی یک دانه عدس زردچوبه در آب حل کنید و محلول را قرقره کنید. زردچوبه ضد ویروس، ضد باکتری و ضد التهاب است و تورم سینوس ها را کاهش می دهد.

۱۲ ) آنتی بیوتیک ها که باکتری ها را می کشند مانند آموکسیسیلین می توانند با تجویز پزشک بسیار موثر باشند.

داروهای ضد التهاب با دستور پزشک می توانند التهاب لایه ی مخاط بینی را کاهش دهند، این داروها اغلب به شکل اسپری هستند.

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *