افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

روش آمادگی بدن برای دوی استقامتی

روش آمادگی بدن برای دوی استقامتی

  • هنگامی که می دوید پاهای شما حرکت می‌کند و ضربه‌هایی که پاهای شما به زمین می زند ممکن است باعث فشار  آمدن به عضلات و رباط‌ها شود. پارگی‌های کوچکی که در عضلات ایجاد می‌شود باعث قدرتمندتر شدن آنها می‌شود.

 

دوی استقامت در گذر زمان و با به کارگیری استراتژی‌های خاص قابل انجام است

برای انجام دوی استقامت باید بدن به صورت متفاوتی آماده شود و نکات خاصی در نظر گرفته شود. دوی استقامت در گذر زمان و با به کارگیری استراتژی‌های خاص قابل انجام است.

در ابتدای شروع دوی استقامت به سرعت خود زیاد توجه نکنید. در دوی استقامت کم بودن مقاومت بدن باعث می‌شود که احتمال آسیب‌دیدگی‌ افزایش یابد. می‌توانید استراتژی‌های مختلفی برای افزایش استقامت بدن و آمادگی برای دوی استقامت به کار بگیرید.

 

۱. قلب خود را تمرین دهید و پاهای خود را تقویت کنید: 

هنگامی که می دوید پاهای شما حرکت می‌کند و ضربه‌هایی که پاهای شما به زمین می زند ممکن است باعث فشار  آمدن به عضلات و رباط‌ها شود. پارگی‌های کوچکی که در عضلات ایجاد می‌شود باعث قدرتمندتر شدن آنها می‌شود.

 

با این حال می توانید با انجام حرکت دوچرخه توانایی هوازی بدن را افزایش دهید و قلب و عروق خود را توانمندتر کنید. به ‌این‌ ترتیب استقامت بدن بیشتر می‌شود.

 

۲. به صورت مداوم بدوید: 

استراتژی دیگر راحت‌تر است. به صورت مداوم و آرام بدوید. سعی کنید از روز اول زیاد ندوید. سعی کنید به ازای هر بار دویدن ۱۰ تا ۲۰ ‌دقیقه ورزش قدرتی انجام دهید. سعی کنید دو بار در هفته‌ حتما حرکات قدرتی مانند اسکات، لانژ و … را انجام دهید. به ‌این‌ ترتیب عضلاتی که فعالیتی ندارند نیز فعال می‌شوند.

 

 

منبع : دکتر سلام

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *