افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

روشی جدید برای درمان آرتروز بدون جراحی

untitled-4

  •  افراد مبتلا به آرتروز بیشتر از سایر افراد دچار شکستگی می شوند و روند درمان نیز در آنها کند تر است، این افراد صبح ها به سختی می توانند کار روزانه خود را شروع کنند زیرا مفاصل آنها بسیار سفت و سخت است.

 

بیماری آرتروز زانو یکی از بیماری های شایع در عصر حاضراست این بیماری در بیشتر افراد اتفاق می افتد و علت آن در بیشتر افراد افزایش سن است، در اثر این بیماری غضروف بین مفاصل و استخوان ها از بین می رود و در نتیجه فرد با حرکت کردن درد شدیدی را احساس می کند و به تدریج قدرت حرکت او کمتر شده در برخی موارد معلولیت ایجاد می شود.
 افراد مبتلا به آرتروز بیشتر از سایر افراد دچار شکستگی می شوند و روند درمان نیز در آنها کند تر است، این افراد صبح ها به سختی می توانند کار روزانه خود را شروع کنند زیرا مفاصل آنها بسیار سفت و سخت است، در زانو و اعضای آسیب دیده بدن خود احساس گرما و التهاب می کنند و هنگام راه رفتن یا حرکت دادن مفاصل صدایی مانند خرد شدن استخوان شنیده می شود.
آرتروز می تواند هر بخشی از بدن را درگیر کند اما به طور معمول انگشتان دست، گردن، زانوها و مچ پا بیشتر مستعد ابتلا به آرتروز هستند.
براساس تحقیقات آرتروز بیشتر در زنان به نسبت مردان وجود دارد و می تواند به دلایل مختلف از جمله استرس،چمباتمه زدن و قوز کردن، حمل بار سنگین به طور مداوم، تغییرات هورمونی بویژه در زنان بعد از دوران یائسگی، اضافه وزن، بارداری و آسیب های استخوانی بعد از آن روی دهد، همچنین برخی جهش های ژنتیکی در افراد آنها را  مستعد ابتلا به آرتروز حتی از سنین جوانی می کند.
برخی رشته های ورزشی هم می تواند باعث ابتلای ورزشکاران به آرتروز شود، از جمله بازیکنان فوتبال و قهرمانان تنیس و دوچرخه سواری معمولاً در سالهای پایانی بازی خود از درد مفاصل و آرتروز شکایت دارند.
برای درمان این بیماری راه های مختلفی وجود دارد که متناسب با سن افراد است ، در ابتدا پس از احساس درد مزمن توسط عکسبرداری رادیو لوژی یا MRI میزان آسیب بررسی می شود، سپس بسته به سن فرد شیوه درمانی انتخاب می شود، ازجمله درمان های رایج برای این بیماری مصرف داروهای مسکن، استفاده ازکرم های موضعی حاوی کورتون و کپسایسین، ماساژ عضو آسیب دیده با روغن زیتون یا نعناع و اکالیپتوس، ماساژ و فیزیوتراپی عضو آسیب دیده، انجام طب سوزنی بر روی نواحی آسیب دیده  ، انجام ورزش منظم و حرکات کششی، کاهش وزن و حفظ تناسب اندام است.
در موارد حادتر انجام جراحی برای تغییر مفاصل آسیب دیده با قطعات فلز و یا تزریق دارو به مفاصل وجود دارد، اما حتی جراحی شیوه درمانی قاطع نیست و تنها برای یک بازه زمانی ده ساله می تواند مفید باشد و فرد ممکن است مجدداً نیازبه جراحی پیدا کند.
همیشه پیشگیری بهتر از درمان است و افراد باید از سنین جوانی مراقب وضعیت سلامت استخوان ها و مفاصل خود باشند ، مصرف مواد غذایی حاوی پروتئین، لبنیات کم چرب، دانه های حبوبات و آجیل، میوه و سبزیجات فراوان می تواند تا حد زیادی مانع از بروزآرتروز در افراد شود.
منبع: بهداشت نیوز

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *