افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

رماتیسم مفصلی نشانه و درمان آن

download (3)

 

  • درمان رماتیسم مفصلی، می تواند سبب تسکین درد شود. بر اساس مطالعه اخیر، بزرگسالانی که هر هفته توسط یک درمانگر حرفه ای ، ماساژ دست را  انجام می دهند

در واقع بیش از ۹۰ درصد افراد مبتلا به رماتیسم مفصلی حداقل یکی از علایم مربوط به دست را دارند. طی ۲ سال پس از مرحله تشخیص بیماری، بیش از دو سوم بیماران محدودیت استفاده از دست را تجربه خواهند کرد.

دکتر کتی پالمر پزشک ورزش درمانی در نیوتاون می گوید: «رماتیسم مفصلی به مفاصل حمله کرده، التهاب ایجاد می کند و در نتیجه مفاصل را سفت و متورم می کند. این بیماری مفاصل کوچک تر مانند مفاصل دست، پا و گردن را مورد هجوم قرار دهد. به این دلیل است که درد دست در میان بیماران رماتیسم مفصلی بسیار شایع است».

دکتر پالمر می افزاید: «در صورت عدم درمان، درد در نهایت می تواند باعث ایجاد مشکلات بزرگتر شود. درد دست و سفتی آن اغلب هنگام صبح تشدید یافته و برای چند ساعت ادامه می یابد». با پیشرفت بیماری، بیماران ممکن است با تغییر شکل در انگشتان -به دلیل تخریب تاندون و مفاصل توسط بیماری- مواجه شوند. نتیجه: کارکرد کلی دست کاهش یافته و سفتی و ناراحتی برای بیمار افزایش پیدا می کند.

درمان رماتیسم مفصلی برای درد دست

علاوه بر همکاری با پزشک به صورت مستمر برای پیدا کردن درمان مناسب  جهت درد مفصل های دست، راه حل های تجربی فراوانی وجود دارند که می توانند به تسکین درد و تورم رماتیسم کمک کنند. ایده های برتر برای امتحان کردن عبارتند از:

– حمام های پارافین. حمام پارافین  فرو بردن دست  به درون موم گرم است و به راحتی  در دسترس است. دکتر پالمر می گوید: «تحقیقات نشان می دهد حمام پارافین همزمان با ورزش های دست ، می تواند به کاهش درد و خشکی مفصل های آن کمک کند. هنگام استفاده از حمام پارافین، باید حرکت های ورزشی مربوط به دست را پس از آن انجام دهید تا کاهش درد بیشتری را تجربه کنید. برای حصول بهترین نتیجه ،مچ و دست، هر دو باید به طور کامل با پارافین پوشش داده شوند».

– ورزشهای دست. دکتر استفان سلووای می گوید: «ورزش های دست می توانند از خشکی جلوگیری کنند. این حرکات عبارتند از: گرفتن توپ تنیس، حرکت دست ها درون شن یا برنج یا فشار دادن هر نوع توپ». از روماتولوژیست خود بهترین حرکات متناسب با شرایط خود و نحوه انجام آنها را بپرسید.

– کمپرس های گرم. دکتر پالمر می گوید: «برای دردهای مفصلی مرتبط با رماتیسم مفصلی، گرما بهتر از سرما عمل می کند. استفاده از کمپرس های گرم مشابه حمام پارافین عمل می کند. تحقیقات نشان داده است، کمپرس های گرم تسکین درد برای بیماران مبتلا به رماتیسم مفصلی ایجاد کرده و هنگام ترکیب با فعالیت ورزشی دامنه حرکت انگشتان و دست را افزایش می دهد. همچنین در کاهش سفتی نیز موثر است». وی می افزاید: «شواهد اخیر نشان می دهند که پک های یخ در کاهش التهاب مفید نیستند. از کمپرس های گرم به مدت ۱۰ الی ۲۰ دقیقه هنگام عود درد یا سفتی و پیش از انجام فعالیت ورزشی استفاده کنید و پک های یخ را کنار بگذارید».

– ماساژ درمانی. ماساژ دست ، به عنوان بخشی از فرایند درمان رماتیسم مفصلی، می تواند سبب تسکین درد شود. بر اساس مطالعه اخیر، بزرگسالانی که هر هفته توسط یک درمانگر حرفه ای ، ماساژ دست را  انجام می دهند و خود ماساژی را تعلیم دیده اند، پس از ۴ هفته درد کمتری داشته و توانایی دست آنها بیشتر شده . علاوه بر این اضطراب، افسردگی و مشکلات خواب در آنها کمتر بروز کرده است. پالمرشرح می دهد: «ماساژ درمانی یا سایر روش های درمان با دست که توسط درمانگر حرفه ای انجام می شود، می تواند در افزایش تحرک مفاصل مفید باشد. همچنین این کار می تواند به افزایش دامنه حرکت انگشتان و دست کمک کند».

– لیزر درمانی. دکتر پالمر می گوید: «شواهد بدست آمده از تحقیق جدید نشان می دهد استفاده از لیزر درمانی با توان کم برای مفاصل کوچک در دست، میزان درد در بیماران مبتلا به رماتیسم مفصلی را به طور چشمگیری کاهش می دهد. تصور بر این است که لیزر درمانی با کاهش حساسیت درد در عصب پیرامونی، به بیماران کمک می کند».

با درمانگر حرفه ای یا روماتولوژیست خود صحبت کنید. ببینید آیا این گزینه ها برای شما می توانند مناسب باشند؟

 

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *