افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

بالا رفتن افسردگی در مردها پس از زایمان همسر

download (1)

  • عوامل خطر شامل فقدان حمایت‌های اجتماعی، خصوصا از سوی یک والد، مشکلات مالی و سابقه مشکلات سلامت روان است. پدرانی که ۱۵ تا ۲۴ سال سن داشته باشند

محققان سلامت روان به بررسی اثرات زایمان و به دنیا آمدن نوزاد بر پدران پرداخته و ۴۳ مطالعه جدا از هم را مرور کردند. این مطالعات به ارزیابی علائم اضطراب و شیوع آن در پدران، پیش از تولد و در طول سال اول زندگی نوزاد پرداخته بودند. آنها در نهایت دریافتند که اضطراب، قبل و بعد از تولد نوزاد، به اندازه افسردگی شیوع دارد و یک نفر را از هر ۱۰ مرد متاثر می‌کند. البته این میزان، نصف شیوع آن در زنان است. شیوع اضطراب عددی است میان ۴/۱ و ۱۶ درصد، پیش از تولد و ۴/۲ تا ۱۸ درصد در طول دوره پس از تولد نوزاد.
عوامل خطر شامل فقدان حمایت‌های اجتماعی، خصوصا از سوی یک والد، مشکلات مالی و سابقه مشکلات سلامت روان است. پدرانی که ۱۵ تا ۲۴ سال سن داشته باشند، افرادی با سطح تحصیلات و درآمد پائین‌تر، بیشتر احتمال دارد که به افسردگی دچار شوند. علائم اضطراب می‌تواند شامل نگرانی یا احساس فشار در اغلب ساعت‌ها، تحریک‌پذیری و ترس در مورد سلامت و ایمنی نوزاد باشد. علائم جسمانی شامل تپش قلب، احساس عرق کردن، خواب ناکافی و بی‌اشتهایی است.

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *