افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

رعایت نکاتی برای مصرف برخی مواد غذایی در تابستان

رعایت نکاتی برای مصرف برخی مواد غذایی در تابستان

  • با توجه به فصل گرما، درصد فساد موادغذایی افزایش می‌یابد بنابراین دمای نگهداری موادی، چون سوسیس و کالباس، محصولات فاسد پذیری مانند فرآورده‌های حاصل از تخم مرغ، شیر و لبنیات، با سلامت و یا فساد مواد ارتباط مستقیمی دارد، بر این اساس نظارت در این محصولات بیش از دیگر مواقع انجام می‌شود.

 

بهرام دارایی مدیرکل آزمایشگاه های کنترل مرجع سازمان غذا و دارو اظهار کرد: سازمان غذا و دارو در حوزه مواد غذایی تازه و مواد بسته بندی شده، نظارت کامل بر غذافروشی‌ها دارد و از لحاظ سموم باقی مانده، آلاینده‌ها و مسائل میکروبی، مواد غذایی مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی افزود: با توجه به فصل گرما، درصد فساد موادغذایی افزایش می‌یابد بنابراین دمای نگهداری موادی، چون سوسیس و کالباس، محصولات فاسد پذیری مانند فرآورده‌های حاصل از تخم مرغ، شیر و لبنیات، با سلامت و یا فساد مواد ارتباط مستقیمی دارد، بر این اساس نظارت در این محصولات بیش از دیگر مواقع انجام می‌شود.

مسئول آزمایشگاه مرجع کنترل غذا و دارو سازمان غذا و دارو تصریح کرد: فروش سالاد و ماست، سبزی خوردن، ترشیجات باز و بدون بسته بندی در غذا فروشی‌ها ممنوع است و علاوه بر نظارت‌های وزارت بهداشت، مردم نیز خود مسئول هستند؛ بنابراین با عدم استقبال از خرید لبنیات سنتی، پرهیز از خرید مواد غذایی ازمغازه‌های نامعتبر، استفاده ازمواد ضدعفونی کننده و آب ونمک در شست و شوی میوه و سبزیجات، تا حدی می‌تواند از بروز بیماری هایی مانند تب مالت و وبا پیشگیری کند.

وی عنوان کرد: توصیه می‌شود مردم از مصرف مواد غذایی فاسد پذیر دردمای بالای تابستان خودداری کنند و با اعتماد نا به جا به غذا فروشی‌ها و مغازه‌های نامعتبر، سلامت جامعه را به خطر نیاندازند.

دارایی یادآور شد: سامانه ۱۴۹۰ از جمله راه‌های ارتباطی مردم با مسئولین است که به کلیه شکایات و نظرات مردم پاسخ می‌دهد. اما این سامانه کافی نیست و درنظر داریم سامانه جدیدی برای اطلاع لحظه به لحظه مردم از وضعیت کیفیت محصولات طراحی شود

 

منبع : بهداشت نیوز

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *