افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

رحم اجاره ای مزایا و معایب آن

مزایای-رحم-اجاره-ای

این روزها ناباروری در جامعه خیلی زیاد شده است اما با پیشرفت علم روش های باروری زیادی وجود دارد اما با این وجود باز هم برخی خانم ها با مشکلات رحمی مواجه می شود در این صورت است که زوجین سراغ رحم اجاره ای می روند در این پست رحم اجاره ای مزایا و معایب آن را در اختیار شما قرار می دهیم .

یکی از درمانهای نازائی استفاده از رحم اجاره ایست که در موارد زیر مورد استفاده قرار می گیرد.
۱-  فقدان رحم(مادر زادی یا اکتسابی )
۲-  کوچک بودن بیش از حد رحم
۳-  ناهنجاریهای غیر قابل درمان رحم
۴-  سقطهای مکرر
۵-  وجود یک بیماری خاص در مادر که حاملگی باعث شود آن بیماری طوری تشدید پیدا کند که قابل تحمل نباشد و یا خطر جانی داشته باشد( مثل نارسائی پیشرفته قلب  یا  دیابت شدید عارضه دار)
۶- عدم ایجاد حاملگی بدنبال چند دوره درمان آی – وی – اف(IVF)


شرایط فرد اجاره دهنده ی رحم :

۱- باید متاهل وجوان باشد
۲- در حال شیر دادن نباشد
۳- از نظر روحی و روانی وجسمی رشد وبلوغ کافی داشته باشد و خانواده اش (همسر وفرزندان) رضایت به اینکار داشته باشند .
۴- فاقد بیماری واگیردار که ممکن است به نوزاد منتقل شود  باشد (مثل هپاتیت وایدز )
۵- در حال مصرف داروی خاصی که برای سلامت جنین ممکن است مضر باشد نباشد

۶- اجاره دهنده ی رحم باید حداقل دارای یک فرزند باشد و خودش سرپرست فرزندش باشد. در غیر اینصورت دل کندن از نوزادی که در رحمش پرورش یافته خیلی سخت است وچه بسا که نقشه ی تصاحب نوزاد را بکشد .

۷- هدف اجاره دهنده کارآمد و مثبت ( خیر خواهانه ) باشد وفقط با دید کسب در آمد نگاه نکند .

۸- احساس نکند بدستور شوهرش بخاطر کسب درآمد قربانی شده است .

روش کار: صاحب رحم باتفاق همسرش و زوج صاحب جنین باید چند جلسه مشاوره ی مفصل شوند ( ترجیحا توسط متخصص پزشکی اجتماعی ) تا با آگاهی کامل از نظر حقوقی – پزشکی و اجتماعی  اقدام به اینکار کنند . ارزیابی بالینی وآزمایشگاهی(از نظر رد بیماریهای عفونی وتائید سلامت روانی -اجتماعی ) انجام می شود
قراردادی بین صاحبان جنین واجاره دهند ی رحم نوشته می شود که بهتر است با مشورت فردی آگاه (مثل وکیل یا پزشک متخصص اجتماعی) باشد وتمام شرایط در آن ذکر گردد –  که مثلا هزینه های جاری  ۹ ماه بارداری به عهده کیست؟ هزینه های درمانی قابل پیش بینی (هزینه تولد نوزاد  در بیمارستان ) وغیر قابل پیش بینی (هزینه ی بستری حین حاملگی بدلائل مختلف از جمله تهدید به سقط یا خود سقط یا…) به عهده کیست ؟ مبلغ ونحوه ی پرداخت اقساط پول ذکر گردد.در صورت سقط جنین چند در پول پرداخت شود ؟

واضح است که صاحب رحم هیچ حق وحقوقی نسبت به فرزند متولد شده ندارد و باید تفهیم شده باشد که او با جنین داخل شکمش هیچگونه وابستگی ژنتیکی ندارد ومادر جنین شخص دیگری است  واگر مدعی شود که مثلا  چون جنین در رحم من پرورش یافته و من به نوزاد  وابستگی عاطفی ومادری پیدا کرده ام  نوزاد را به شما  نمی دهم و پول دریافتی را بر میگردانم – ادعایش توسط دادگاه باطل اعلام می  شود و نوزاد به والدین اصلی تحویل داده می شود .

هزینه ی رحم اجاره ای ( که درواقع هزینه نگهداری وپرورش  ۹ ماهه ی جنین در رحم است) توافقی است  .در صورت امکان بخاطر پیشگیری از بروز بعضی اختلافات بهتر است سعی شود از فامیل رحم اجاره ای را پیدا کرد.

توصیه می شود که والدین اصلی (صاحبان جنین ) کمک به خدمات رفاهی – تغذیه ای- اجتماعی- فکری وروحی صاحب رحم کنند تا نوزادسالمتری به دنیا آید . زیرا اضطراب – افسردگی وسوء تغذیه ی صاحب رحم روی جنین اثرات سوء می گذارد .

مزایای رحم اجاره ای :

۱- کاهش آمار طلاق

۲- فرزند تمام خصوصیات ژنتیکی والدین را  داراست .

معایب رحم اجاره ای :

۱- چون از نظر فرهنگی هنوز مورد قبول اکثریت مردم ایران واقع نشده  دید مناسبی نسبت به فرد اجاره دهنده وجود ندارد .

۲- امکان سو ء استفاده ی مالی فرد اجاره دهنده وجود دارد .

۳- اغلب اطرافیان اجاره دهنده خصوصا فرزندان وهمسر ش ناراضی هستند .

وقتی دربیمارستان نوزاد متولد شد گواهی تولد نوزاد صادر می شود . والدین آنرا بهمراه قرارداد اجاره رحم به اداره ثبت احوال برده تا شناسنامه ی نوزاد با نام والدین اصلی صادرگردد .قبل از تولد نوزاد میتوان با دادن دارو به زن صاحب جنین او را شیر ده کرد که نوزاد بجای شیر خشک از شیر طبیعی مادرش تغذیه کند.

موضع شرع در رحم اجاره ای : بعضی علما مثل آیت الله روحانی وآیت الله خوئی صاحب رحم را مادر کودک میدانند .بعض علمای دیگر هردو(صاحب رحم+صاحب جنین) را مادر کودک میدانند . ولی اکثریت علما فقط صاحبان جنین را پدر و مادر بچه میدانند.

 

پزشکین : رحم اجاره ای مزایا و معایب آن

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *