افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

رایجترین دلایل بروز کیست در دهان

شایع‌ترین علت بروز کیست و تومور در دهان

یک جراح دهان، فک و صورت ‌در مورد تومورها و کیست‌های ناحیه دهان، اظهار داشت: شایع‌ترین دلایلی که در تشکیل کیست‌ها و تومورها دیده می‌شود، عامل عفونی است که به‌ دنبال آلوده شدن پالپ دندان‌ها و در انتهای ریشه دندان و در داخل استخوان بوجود می‌آیند.

به گزارش پزشکین به نقل از ایسنا، دکتر وحید مسگرزاده در آستانه برگزاری دوازدهمین کنگره علمی سالیانه انجمن دندانپزشکان عمومی ایران در اراتباط با میزان شیوع شکاف‌های لب و کام اظهار داشت: در مورد آمار این بیماری در ایران اطلاعات دقیقی ندارم، ولی طبق کتاب‌های مرجع این آمار در آمریکای شمالی ۱ مورد در ۷۰۰ زایمان است. بر همین اساس یک نوزاد در ۷۰۰ نوزاد، دارای شکاف لب یا کام یا هر دو هستند و این آمار به نسبت نژادهای مختلف یا عوامل زمینه‌ای دیگر دارای تغییر است.

دبیر مشاور علمی دوازدهمین کنگره علمی سالیانه انجمن دندانپزشکان عمومی ایران افزود: در ایران نیز شاهد این مشکل هستیم و متاسفانه خیلی موارد از این بیماران به علت فقر مالی و قرار داشتن در مناطق محروم، از درمان به موقع و مناسب محروم هستند.

این جراح دهان، فک و صورت خاطر نشان کرد: در ایران امکانات لازم برای جراحی این بیماران فراهم است و موفقیت‌های زیادی در این زمینه حاصل شده است.

مسگرزاده ‌در مورد تومورها و کیست‌های حفره دهان عنوان کرد: این ضایعات شیوع بالایی دارند که خوشبختانه اکثریت آنها دارای ماهیتی خوش خیم هستند. شایع‌ترین دلایلی که در تشکیل کیست‌ها و تومورها دیده می‌شود، علت عفونی داشته و به‌ دنبال آلوده شدن پالپ دندان‌ها در انتهای ریشه دندان و در داخل استخوان به‌وجود می‌آیند.

بنابر اعلام روابط عمومی انجمن دندانپزشکان عمومی ایران، وی بیان داشت: تومورها و کیست‌ها با عللی دیگر مثل ازدیاد سلول‌های سازنده بافت‌های دندانی یا سلول‌های غدد بزاقی نیز می‌توانند تشکیل و اینگونه مشکل‌ها را ایجاد کنند، البته اکثر این ضایعات باید درمان شوند تا مشکلی برای بیمار در آینده ایجاد نکنند.

دبیر مشاور علمی دوازدهمین کنگره علمی سالیانه انجمن دندانپزشکان عمومی ایران با تاکید بر اینکه بسیار مهم است که روش درمانی صحیح در این زمینه نیز اعمال شود، تصریح کرد: در مورد ضایعات بدخیم ناحیه دهان با وجود شیوع کمتر نیز باید بسیار آگاه باشیم. به صورت یک قانون کلی هر گونه تغییر در رنگ یا حالت لایه‌های مخاطی دهان، ایجاد هرگونه زخم در محیط دهان و یا ایجاد هر گونه توده، اگر بدون علت واضح و بالای دو هفته باشد باید تحت معاینه و آزمایش جهت تشخیص قرار گیرد.

این جراح دهان، فک و صورت گفت: متاسفانه درصد بالایی از مراجعان مبتلا به ضایعات بدخیم حفره دهان بسیار دیر اقدام به درمان می‌کنند که هرگونه تعلل در این امر باعث سخت‌تر شدن درمان و پایین‌تر آمدن شانس موفقیت درمان می‌شود.

دوازدهمین کنگره علمی سالیانه انجمن دندانپزشکان عمومی ایران ۲۲-۱۹ دی ماه ۱۳۹۶ در مرکز همایش های برج میلاد در تهران برگزار می‌شود.

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *