افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

راه مقابله با خطرات نشستن های طولانی مدت

وول خوردن در صندلی یک راه جنگیدن با خطرات نشستن است

به گزارش پزشکین به نقل از کتاب کاله؛ نشستن می‌تواند منجر به مشکلات سلامتی در بلندمدت شود. وُل خوردن در صندلی هم ممکن است افراد پیرامون شما را ناراحت کند. اما طبق پژوهش‌های علمی، دومی ضررهای اولی را کمتر می‌کند و به بهبود سلامت عمومی شما می‌انجامد.

در تحقیقی که به سال ۲۰۱۶ در ژورنال فیزیولوژی منتشر شد، پژوهشگران دانشگاه میسوری سعی کردند دریابند که آیا وُل خوردن در حالت نشسته می‌تواند کاهش گردش خون ناشی از سکون بلندمدت را معکوس کند یا خیر.

آنها از ۱۱ زن و مرد خواستند که برای مدت ۳ ساعت بنشینند، و به ازای هر ۴ دقیقه سکون ۱ دقیقه با پای خود روی زمین ضربات آهسته و پیوسته بزنند. شرکت‌کنندگان پای دیگر خود را ثابت نگه داشتند تا امکان مقایسه ایجاد شود.

این محققین سپس اندازه‌گیری‌هایی را در مورد سرخرگ‌های این پاها قبل و بعد از نشستن طولانی انجام دادند و مشخص شد که پای متحرک در بازه آزمایش، افزایشی محسوس در جریان خون را تجربه کرده است. البته، لولیدن در صندلی و ضربه زدن با کف پا جای پیاده‌روی و ورزش منظم را نمی‌گیرند، اما وقتی برای طولانی‌مدت در دفتر کار خود یا هواپیما محبوس هستید، بهترین کار ممکن همین‌ها است. به هر شکلی که شده تحرک داشته باشید.

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *