افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

راه تشخیص علت گریه نوزادان

76773_466

والدین کم تجربه که به تازگی صاحب فرزند شده اید در این جا راه تشخیص علت گریه نوزادان را به شما شرح می دهیم .

همواره نسبت به صدای گریه این عضو جدید خانواده بسیار حساس هستند. علت این امر نیز واضح است، گریه تنها زبان گویای نوزادان، برای بیان ناملایمات و نیازهای آنهاست. تمام گریه های كودكان علت دارد

بد نیست بدانید در نوزادانی كه از شیرمادر تغذیه نمی كنند، یكی از دلایل گریه و بیقراری می تواند حساسیت به شیرگاو و یا سایر تركیبات مشابه آن باشد. همه ما درباره عدم تحمل لاكتوز( ناتوانی درهضم قند موجود در شیر) چیزهایی شنیده ایم، اما مشكل دیگری كه در ارتباط با مصرف شیر مطرح است، حساسیت نسبت به پروتئین موجود در شیر گاو یا مكمل های غذایی مشابه آن است.

حدود ۱ تا ۷ درصد نوزادان نسبت به پروتئین شیر و لبنیات دیگر حساسیت نشان می دهند. حدود ۸۰ درصد غذاهای جایگزین و مكمل های موجود در بازار بر اساس فرمول شیر گاو تهیه می شوند. در این حالت و با ورود این پروتئین به بدن، سیستم ایمنی بدن به پروتئین های موجود در شیر حمله كرده و نتیجه این وضعیت بروز حساسیت در بدن است. این كه دقیقاً چه عواملی منجر به ایجاد حساسیت غذایی می شوند، هنوز كاملاً شناخته نشده است. در عین حال مطالعات متعددی نشان داده است، كودكانی كه از شیرمادر تغذیه می كنند كمتر در معرض ابتلا به آلرژی ( حساسیت ) هستند.

علایم حساسیت غذایی

نشانه های حساسیت ناشی از پروتئین موجود در شیر گاو معمولاً در۶ ماهه اول زندگی بروز می كند. حساسیت غذایی به ۲ شكل دیده می شود:

نوع اول حمله سریع واكنش حساسیت زا در بدن و نوع دوم آن واكنش های آرامتر است. در نوع اول حساسیت به طور ناگهانی بروز كرده و با علایمی مثل كهیر، عوارض پوستی مثل آماس و تورم پوست، پیدایش جوش و لكه های پوستی، استفراغ و آنافیلاكسی همراه است.

نوع دوم، واكنش حساسیت زای ملایم تر و البته شایع تر است كه علایم آن شامل اسهال، استفراغ، كاهش وزن و نقص رشد كودك است. اما اگر علایم یك نوزاد به علت عدم تحمل لاكتوز باشد، نشانه های آن شامل درد معده، نفخ و آماس و تورم ناحیه شكمی است.

تشخیص آلرژی

چنانچه شما متوجه بیقراری كودك خود شده و مظنون به حساسیت نسبت به پروتئین موجود در شیر هستید، اولین كاری كه باید انجام دهید، مراجعه به پزشك است. پزشك با معاینه و انجام آزمایش ها و بررسی سابقه خانوادگی نسبت به حساسیت های غذایی تشخیص قطعی را به شما اعلام می كند.چنانچه كودك شما به نوع حاد واكنش حساسیت زا مبتلا باشد، می توانید بجای مكمل ها و غذاهایی كه بر اساس فرمول شیر گاو تهیه می شوند ، از مكمل هایی كه حاوی پروتئین سویا هستند، استفاده كنید كه این كار در رفع این حساسیت می تواند بسیار مؤثر باشد.

شاید تركیبات مخصوص افراد مبتلا به حساسیت ارائه شده است كه در صورت نیاز توسط پزشك تجویز می شود.

هر گونه سوالی در مورد مشکلات نوزاد خود دارید با ما در میان بگذارید تا تجربه خود را در اختیارتان بکذاریم .

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *