افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

راه تازه ای برای درمان مرض قند یا همان دیابت

1422679293-33865-1

مطالعات جدید برای درمان قند خون انجام شده نتیجه آن راه تازه ای برای درمان مرض قند یا همان دیابت هست که توضیحات کامل تر را در ادامه مطلب بیان می کنیم .

آزمایش های جدیدی كه با استفاده از ساقه ی سلول های مغز استخوان و تبدیل آن ها به سلول های مولد انسولین به انجام رسیده ، دانشمندان را امیدوار ساخته است كه بتوانند در آینده مرض قند ( دیابت ) را به نحو مؤثری مداوا كنند .

آزمایش های جدید كه به وسیله ی یك محقق مسلمان به نام محبوب حسین در دانشگاه نیویورك بر روی مغز استخوان موش ها صورت گرفته ، برای نخستین بار نشان داده است كه می توان ساقه ی سلول ها را به سلول های نوع بتا تبدیل كرد . سلول های اخیر ، سازنده ی غده ی لوزالمعده یا پانكراس هستند كه وظیفه تولید انسولین را در بدن بر عهده دارند .

در گذشته ، دانشمندان از روش پیوند پانكراس برای مداوای دیابت استفاده كرده اند ، اما بیمارانی كه عضو پیوندی دریافت داشته اند ، می باید پیوسته داروهای شیمیایی قوی مصرف كنند تا با خطر طرد عضو پیوندی به وسیله ی سیستم ایمنی بدن خود مواجه نشوند . روش تبدیل ساقه ی سلول های برگرفته از جنین های مرده و تبدیل آن به سلول های غده ی پانكراس نیز از جمله دیگر روش های مورد استفاده ی محققان بوده است ، اما این روش نیز با خطر واكنش سیستم ایمنی بدن رو به روست و علاوه بر این ، مسائل اخلاقی مربوط به استفاده از جنین های مرده نیز استفاده از آن را با محدودیت روبه رو می سازد .

روش استفاده از ساقه ی سلول های استخوان مغز استخوان خود بیمار و باز پیوند آن ها در بدن شخص ، هیچ یك از دشواری ها و محدودیت های روش قبلی را ندارد و در عین حال از این مزیت اضافی برخوردار است كه فناوری مربوط به پیوند ساقه ی سلول ها سال هاست كه تكمیل شده و مورد بهره برداری قرار دارد .

 

پزشکین ، راه تازه ای برای درمان مرض قند یا همان دیابت

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *