افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

راهی موثر برای درمان ریزش مو

همیشه بسیاری از افراد به دنبال درمان ریزش مو نیز میگردند حال ما برای شما چند روش را نیز در نظر گرفته ایم.ریزش مو و کم پشتی موی سر را امروزه تمام افراد تا حدودی تجربه می کنند. تغییر الگوی رفتاری و رژیم غذایی انسان های دنیای مدرن نسبت به گذشتگان یکی از علل اصلی ریزش موی سر است. نسخه های خانگی و طب سنتی برای درمان ریزش مو را می توان برای حل این مشکل مورد استفاده قرار داد چرا که این دسته از توصیه ها تاثیراتی ثابت شده و بدون عوارض بر روی رشد و تقویت مو داشته اند.

عوامل ریزش مو :

استرس:
یکی از عوامل مهم ریزش مو، استرس، اضطراب، نگرانی و شوک ناگهانی است ،که کاهش و کنترل استرس میتوانید سبب درمان ریزش مو شود.

حاملگی:
بسیاری از زنان بعد از گذشت ۳ ماه از بچه دار شدن خود متوجه ریزش موی شدید در خود می شوند.این موضوع به این دلیل اتفاق می افتد که در زمان حاملگی افزایش مقدار هورمونهای زنانه سبب می شود تا بدن موهایی را که باید می ریختند نگاه دارد و پس از حاملگی که سطح هورمونها نرمال می شوند، موهای اضافه ریزش پیدا می کنند.

عفونت:
بعضی از عفونتها مانند عفونتهای قارچی باعث ریزش مو می شوند که با درمان عفونتها با داروهای ضد قارچ، می توان از ریزش مو جلوگیری کرد.

داروها:
بعضی داروها باعث ایجاد ریزش مو می شوند.داروهایی مانند:داروهای ضد انعقاد خون( وارفارین، هپارین و…)، داروهای ضد افسردگی، داروهای ضد نقرس، شیمی درمانی که برای سرطانها استفاده می شود، استفاده بیش از حد از ویتامین A و قرصهای ضد حاملگی.قطع این داروها به کاهش ریزش مو و درمان ریزش مو بسیار کمک کننده است.

راه و روش طب سنتی برای درمان ریزش مو :

درمان ریزش مو و رشد مجدد موهای ریخته با آب پیاز !

طبق مقاله ای که در مجله ی Dermatology منتشر شد پزشکان و متخصصان پوست و مو نتیجه ای جالب از تاثیر استفاده از آب پیاز برای تقویت مو و درمان ریزش موها اعلام کردند. به گفته ی انها ۷۴ درصد از افرادی که به دلیل ریزش مو تحت درمان با آب پیاز قرار گرفته بودند نتیجه ی مثبت کسب کرده و به طرز قابل توجهی موهایشان مجددا رشد کرده بود.

روش اول درمان ریزش مو با آب پیاز :

آب پیاز را به موهایتان بمالید و اجازه دهید موهایتان به مدت ۳۰ دقیقه دراین حالت باقی بماند. بعداز ۳۰ دقیقه موها را آبکشی کرده و با شامپو بشویید.

روش دوم درمان ریزش مو با آب پیاز:

۳ قاشق غذاخوری آب پیاز را با ۲ قاشق غذاخوری زل الوئه ورا و یک قاشق غذاخوری روغن نارگیل ترکیب کنید.

این ماسک ضد ریزش مو باید ۳۰ دقیقه روی موهایتان باقی بماند.

موها را آبکشی و شامپو کنید.

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *