افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

راهی برای پرپشت شدن مو و جلوگیری از ریزش آن

Healthy Hair

امروزه افراد بسیاری موهای کم پشتی دارند و به دنبال راه حل مناسبی هستند که این کم پشت بودن مو را درمان کنند حالا ما برای این سری از افراد مطلبی با عنوان افرادی که میخواهند مو پرپشتی داشته باشند بخوانند!! نیز در این بخش از سایت قرار داده ایم.هیچ کدام از ما دوست نداریم موهای‌مان نازک باشد؛ حتی اگر این نازک شدن در قسمتی از سر باشد که دیده نمی‌شود.

این موضوع خصوصا زمانی اهمیت پیدا می‌کند که موهای‌تان کم‌پشت هم باشد زیرا در این صورت کم‌پشت‌تر هم به‌نظر خواهد رسید.اگر بیش از حد معمول ریزش مو دارید، هنوز دیر نیست؛ شما می‌توانید تار موهای‌تان را حفظ کنید؛ به علاوه می‌توانید نازک شدن موهای‌تان را از بین ببرید.بسیاری از جنبه‌های زندگی ما، از آنچه می‌خوریم گرفته تا نحوه آرایش موها،

بر استحکام تارهای مو اثر می‌گذارند.از طرفی مانند عضلات و استخوان‌ها، موها هم با بالا رفتن سن شکننده‌تر و پراکنده‌تر می‌شوند که به معنی نیاز آن به مراقبت هدفمند خواهد بود. در ادامه به مواردی اشاره می‌کنیم که شاید ندانید نقش بسزایی در نازک شدن و ریزش موهای‌تان دارند. اگر نگران موهای‌تان هستیدبهتر است نگاهی به این مطلب بیندازید

16

تا شما هم جزو افرادی نباشید که این اشتباهات را انجام می‌دهند.آب داغ باعث از بین رفتن رطوبت تارهای مو می‌شود و خشکی و شکنندگی آنها را به‌دنبال خواهد داشت. مطمئنا شما هم مثل همه افراد دیگر دوست دارید که چربی طبیعی سر از موهای‌تان محافظت کند تا آسیب بیشتری به موهای‌تان وارد نشود،بنابراین بهتر است از حمام بخار خودداری کنید.

درجه حرارت بالا به پروتئین موها و کوتیکول‌های محافظ آنها آسیب می‌زند. وقتی کوتیکول آسیب می‌بیند، رطوبت مو از بین رفته و موهای شما مستعد شکنندگی می‌شوند. پس بهتر است در نحوه آرایش کردن موهای‌تان تجدید‌نظر کنید.استفاده دائم و مکرر از اتوی مو، سشوار، فرکننده و… می‌تواند باعث شکنندگی و نازک شدن موهای‌تان شود.

گرسنگی کشیدن باعث هدایت انرژی بدن به سمت اعضای ضروری بدن مانند قلب و مغز می‌شود. در این شرایط، موهای شما در فرایند خون‌رسانی نادیده گرفته می‌شود،بنابراین اگر می‌خواهید موهای زیبا و محکمی داشته باشید سعی کنید رژیم‌های سخت و طاقت‌فرسا را کنار بگذارید. میوه و سبزیجات هم نقش مهمی در سلامت موهای‌تان دارد.

17

از مصرف این مواد غذایی غافل نشوید.وقتی تارهای مو خیس هستند، بیش از هر زمان دیگری در‌معرض شکنندگی قرار دارند.پس بهتر است بیشتر مراعات موهای خیس را کنید. برای جلوگیری از شکنندگی و نازک شدن موهای‌تان، بهتر است بعد از کمی خشک کردن، آنها را در حمام شانه کنید و سپس از یک حوله خشک برای گرفتن نم موها استفاده کنید.

مراقب سفت بستن موهای خود باشید؛مثلا دم اسبی بستن فشار زیادی به فولیکول‌های مو وارد می‌کند. این کار با آسیب رساندن به موها باعث شکنندگی آنها می‌شود.اگر در تبلیغات ژل یا اسپری مویی که استفاده می‌کنید، گفته می‌شود که این محصولات تاثیر دائمی دارند، بدانید که با گره خوردن موهای خود سر کار خواهید داشت.این محصولات معمولا حاوی الکل بود و باعث افزایش خشکی و شکنندگی موهای شما می‌شوند.

وقتی موهای خود را شانه می‌کنید، باقی‌مانده محصولات حالت‌دهنده روی پوست سر باقی می‌ماند و باعث آسیب دیدن و ریزش موها می‌شود، پس بهتر است در استفاده از این محصولات هوشیار باشید.اگر شما هم از‌جمله زنانی هستید که به علت تغییرات هورمونی با ریزش یا تنک شدن مو مواجه شده‌اند، باید در مصرف قرص‌های ضد‌بارداری تجدید‌نظر کنید، چون این قرص‌ها موهای شما را تضعیف می‌کنند. قرص‌های حاوی آندروژن در افرادی که به آندروژن حساسیت دارند، باعث ریزش مو می‌شوند.

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *