افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

راهکار ورزشی برای درمان افتادگی شانه

راهکار ورزشی برای درمان افتادگی شانه

  • در حالت ایستاده قرار بگیرید و سعی کنید شانه‌ها را به سمت بالا ببرید سپس سعی کنید شانه‌ها را پایین‌تر از حد طبیعی بیاورید. تمرین بعدی جلو و عقب بردن شانه‌هاست‌.

 

دکتـــر عبــــاس زهیــــری، کاردرمانگــــر و فیزیولوژیست ورزشی برای رفع افتادگی شانه به تمرینات مفیدی اشاره می‌کند:

در حالت ایستاده قرار بگیرید. با دست راست مچ دست چپ را پشت تنه بگیرید. حال سعی کنید دست‌ها را به سمت عقب بکشید. این حرکت موجب کشش بافت‌های نرم اطراف شانه می‌شود. هر تمرین به مدت یک دقیقه انجام می‌شود، سپس استراحت کرده و تمرین را بادست دیگر انجام دهید.

در حالت ایستاده هر دو دست را از پهلو به بالای سر ببرید و در هم قفل کنید تا جایی که می‌توانید به سمت بالا کش بدهید طوری که کشش عضلات زیر بغل را احساس کنید.
–    همین تمرین را در حالت خوابیده به پشت هم انجام بدهید سعی کنید بدون اینکه آرنج خم بشود پشت دست‌ها را به زمین برسانید.
–   در صورت داشتن بارفیکس از آن آویزان بشوید و چند ثانیه نگهدارید تا کاملا کشش صورت بگیرد.
–  با دستی که دچار افتادگی است، از بارفیکس آویزان بشوید.
–   در وضعیت ایستاده سعی کنید در سمتی که شانه افتادگی دارد، کتف را بالا بیاورید و حدود ده تا پانزده ثانیه نگهدارید.(‌این حرکت را به حالت پرتاب شانه افتاده به سمت بالا به طور پی در پی انجام بدهید.)
–   در حالت ایستاده قرار بگیرید و سعی کنید شانه‌ها را به سمت بالا ببرید سپس سعی کنید شانه‌ها را پایین‌تر از حد طبیعی بیاورید. تمرین بعدی جلو و عقب بردن شانه‌هاست‌. به طوری‌که باید کتف‌ها را از هم دور یا به هم نزدیک کنید. این تمرین سبب تقویت عضلات بالابرنده کتف و همچنین عضلات دورکننده شانه‌ها از یکدیگر می‌شود.
–   در حالــت نشــســته قرار بگیریــد و دو وزنه در دست‌های تان بگیرید. حال شــانه‌ها را بالا ببرید و برای لحظاتی در این وضعیت نگهدارید  سپس پایین می‌آورید این تمرین موجب بهبود قدرت عضلات بالابرنده کتف و وضعیت شانه‌ها می‌شود. وزنه می‌تواند از ۵/۲ تا ۱۴ کیلوگرم باشد.

نکته: تلاش كنید هنگام كار، اســتراحت، راه رفتن و نوشتن، شانه‌ها را در یک سطح نگهدارید.هرگز طی یک مسیر كیف و كتاب خود را فقط با یک دست حمل نكنید، بلكه سعی كنید این كار را به صورت متناوب با هر دو دست انجام دهید‌.
يادگيری وضعيت صحيح راه رفتن و ايستادن و حفظ کردن آن‌(‌حفظ وضعيت صحيح)

منبع : اصفهان زیبا

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *