افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

راهکاری برای درمان سردرد بدون دارو

  • آنچه روشن است، بی خوابی و استرس در ایجاد بسیاری از سردردها موثر است؛ داروهایی از جمله بابونهبرای سردردها به خصوص سردرد همراه با سینوزیت یا حتی سردردهای ناشی از استرس قابل درمان و تسکین است.

 

در افراد لاغر، سردرد ممکن است به علت ضعف یا کاهش مواد مفید از جمله آهن یا حتی به علت افزایش صفرا و سودا در بدن باشد؛ در افراد چاق ، سردرد ناشی از افزایش بلغم یا دم و بخار تولید شده در مغز است.

از دیدگاه طب نوین برخی سردردها علل شناخته شده و برخی علل ناشناخته دارد؛ علل متنوعی در طب طبیعی ایرانی برای سردرد وجود دارد.

آنچه روشن است، بی خوابی و استرس در ایجاد بسیاری از سردردها موثر است؛ داروهایی از جمله بابونهبرای سردردها به خصوص سردرد همراه با سینوزیت یا حتی سردردهای ناشی از استرس قابل درمان و تسکین است.

اسطوخدوس در درمان سردرد های ناشی از افزایش سودا و بلغم درمان کننده است

اسطوخدوس و صبر زرد در درمان سردرد های ناشی از افزایش سودا و بلغم درمان کننده است همچنین بادرنجبویه, به لیمو, سنبل الطیب و گل گاوزبان با افزایش قوا و کاهش ضعف قوای نفسانی و حیوانی موجب بهبود در افراد با ضعف مغز یا سردرد ناشی از استرس موجب درمان بیماریها خواهد شد.

دلایل سردرد در افراد لاغر

در افراد لاغر، سردرد ممکن است به علت ضعف یا کاهش مواد مفید از جمله آهن یا حتی به علت افزایش صفرا و سودا در بدن باشد؛ در افراد چاق ، سردرد ناشی از افزایش بلغم یا دم و بخار تولید شده در مغز است.

ماساژ در درمان سردرد های ناشی از سردردهای گردن یا گرفتگی عضلات صورت مفید است همچنین فصد, حجامت و زالو در درمان سردرد های دموی یا سوداوی با رعایت اصول درمان طب سنتی درمان کننده است.

وقتی که معده فلج می شود!

طب سوزنی نیز با کاهش استرسها و گرفتگیهای عضلانی گردن و صورت و بهبود انرژیهای بیمار، می تواند در بهبود و درمان سردرد مفید باشد.

ارتباط استفاده طولانی مدت از رایانه و تلفن همراه با سردرد

نوجوانان و جوانان به دلیل استفاده طولانی مدت از رایانه و تلفن همراه با حالتی که سر در وضعیت خم شده قرار می گیرد، در معرض خطر ابتلا به این نوع سردردها هستند.

اسپاسم عضلات گردن به دلیل نحوه غلط نشستن، خوابیدن، ایستادن و استفاده از کوله پشتی به صورت یکطرفه، موجب قرارگرفتن گردن در وضعیت نامناسب و بروز سردردهای شدید در افراد می شود و در موارد زیادی درد به گردن و شانه نیز انتشار می یابد.

خوابیدن روی شکم، خوابیدن روی بالش های سفت و بلند نیز از علل دیگر قرار گرفتن گردن در وضعیت نامناسب است که می تواند سبب بروز سردردهای شدید با منشا گردن باشد؛ این در حالی است که با اصلاح سبک زندگی و توجه به قرار گرفتن گردن در وضعیت مناسب می توان از بروز این نوع سردردها پیشگیری کرد.

آرتروز و دیسک گردن عامل اصلی بروز سردرد در سالمندان با منشاء مشکلات گردنی است.

سردرد با منشاء مشکلات گردن عمدتا به صورت یک طرفه و در ناحیه پشت سر بروز می یابد و در گردن و شانه منتشر می شود و در صورتی که درمان نشود به تدریج درد شدید تر و مداومتر شده و در مواردی که عامل آن آرتروز گردن است، بیمار هنگام بیدار شدن از خواب درد شدیدی احساس می کند.

به دلیل تکرار و شدت سردرد عامه مردم دلیل بروز این نوع سردردها را مشکلات پیچیده عصبی تصور می کنند و برخی پزشکان نیز با تاخیر آن را تشخیص می دهند در حالی که با گرفتن شرح حال مناسب از بیمار و دریافت اطلاعات کافی در خصوص نحوه نشستن، ایستادن، خوابیدن و شغل آنها می توان علت اصلی این نوع سردردها را تشخیص و درمان کرد.

درمان های توانبخشی و رفع اسپاسم عضلانی و نیز تقویت عضلات گردن و در مواردی استفاده از طب سوزنی می تواند در درمان سردرد در بیماران کمک کننده باشد اما روش های دیگری مانند بلوک عصبی نیز در برخی از بیماران به کار گرفته می شود و بسیاری از بیماران نیز با حرکات اصلاحی گردن بهبود می یابند.

سردرد یکی از شایع‌ ترین شکایت های بیماران است که در بعضی موارد بسیار شدید و غیرقابل تحمل می شود. درمان سردرد بستگی به عامل ایجادکننده سردرد دارد. در اغلب موارد با مسکن، سردرد رفع می‌شود. در این ویدیوی آموزشی پزشکی به شما روش اسطوخدوس بدون قرص و دارو را معرفی می کنیم.

منبع : نبض ما

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *