افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

راهکارهای موثر برای کاهش درد سینه

he3435

  • چربی‌های هیدروژنه، توانایی بدن برای تبدیل اسیدهای چرب ضروری به اسید لینولئیک گاما را مختل می‌کنند. این اسید به تولید پروستاگلاندین E در بدن کمک می‌کند. از این رو، با حفظ پرولاکتین، نقش موثری در فعال ماندن سینه‌ ایفا می‌کند.

حساسیت یا درد سینه‌ یک مشکل ناراحت‌کننده است، اما چندان غیرمعمول نیست. اکثر خانم‌ها به صورت دوره‌ای این عارضه را تجربه می‌کنند. احتمال بروز این عارضه در دوران بارداری و قبل از قاعدگی به مراتب بیشتر از سایر دوره‌هاست.
درد سینه‌ به دلیل چرخه طبیعی هورمون‌های تولیدمثل، استروژن و پروژسترون رخ می‌دهد. این هورمون‌ها باعث رشد سلولی در غدد تولیدکننده شیر می‌شوند که از خون و مایعات دیگر تغذیه می‌کنند. اما این بافت می‌تواند باعث کشیدگی رشته‌های عصبی شده و درد و حساسیت ایجاد کند.
یکی دیگر از دلایل حساسیت سینه‌، تغییرات فیبروکیستیک در بدن است که به شکل توده و کیست ظاهر می‌شود. این تغییرات معمولا بر سلول‌های چربی، بافت فیبری و سایر نقاط سینه‌ اثر می‌گذارند. در هر صورت، راهکارهای زیادی برای تسکین درد و حساسیت سینه‌ وجود دارد که در ادامه به آنها می‌پردازیم.
۱. تغییر رژیم غذایی 
داشتن یک رژیم غذایی کامل که حاوی غلات، سبزیجات، حبوبات و محصولات حیوانی کم‌چرب باشد، به کاهش حساسیت سینه‌ کمک می‌کند. مطالعه محققان دانشکده پزشکی دانشگاه بوستون نشان می‌دهد خانم‌هایی که از این نوع رژیم غذایی پیروی می‌کنند، استروژن را به شکلی متفاوت متابولیزه می‌کنند. افزایش فیبر در رژیم غذایی نیز به ترشح استروژن در بدن کمک می‌کند.
۲. لاغر ماندن
وزن خود را متناسب با قدتان در یک محدوده مناسب نگه دارید. خانم‌هایی که اضافه وزن دارند، می‌توانند با کاهش وزن از درد سینه‌ خلاص شوند. افزایش سطح هورمون استروژن نیز می‌تواند باعث بروز عوارض فیبروکیستیک در سینه‌ شده و درد و ناراحتی ایجاد کند.
۳. مصرف ید
گاهی کمبود ید باعث حساسیت سینه‌ می‌شود. خوردن قرص ید در یک دوره ۶ هفته‌ای می‌تواند به رفع حساسیت سینه‌ کمک کند.
۴. دریافت ویتامین
تا می‌توانید از موادغذایی حاوی ویتامین C، کلسیم، منیزیم و ویتامین B استفاده کنید. این ویتامین‌ها و مواد آلی به تنظیم چرخه تولید پروستاگلندین E در بدن کمک می‌کنند که به نوبه خود، باعث انتشار پرولاکتین در بدن می‌شود. محققان توصیه می‌کنند که در روز ۴۰۰ واحد ویتامین E مصرف کنید تا دچار حساسیت سینه‌ نشوید.
۵. کنار گذاشتن مارگارین و سایر چربی‌های هیدروژنه
چربی‌های هیدروژنه، توانایی بدن برای تبدیل اسیدهای چرب ضروری به اسید لینولئیک گاما را مختل می‌کنند. این اسید به تولید پروستاگلاندین E در بدن کمک می‌کند. از این رو، با حفظ پرولاکتین، نقش موثری در فعال ماندن سینه‌ ایفا می‌کند.
۶. حفظ خونسردی
اپی‌نفرین، که در مواقع پر استرس توسط غدد آدرنال ترشح می‌شود نیز از تبدیل اسیدهای چرب ضروری به اسید لینولئیک گاما جلوگیری می‌کند.
۷. قطع مصرف کافئین
نقش کافئین در ایجاد ناراحتی سینه‌ ثابت نشده است. برخی از مطالعات نشان می‌دهند که این ماده باعث بروز درد و ناراحتی سینه‌ می‌شود و برخی دیگر این نتیجه را رد می‌کنند. محققان بر این باورند که کافئین با ایجاد یک واکنش ایمنی آدرنال، مانع از عملکرد غدد لنفاوی می‌شود. در نتیجه، بافت لنفاوی به درستی تخلیه نشده و سینه‌ حساس می‌شود. از این رو، توصیه می‌شود که مصرف کافئین را کنار بگذارید. نوشیدنی‌های ملایم، شکلات، بستنی، چای و مسکن‌های قوی که حاوی کافئین هستند، باید از رژیم غذایی‌تان کنار گذاشته شوند.
۸. پیتزای پپرونی نخورید
غذاهای خیلی شور باعث نفخ می‌شوند؛ بنابراین، توصیه می‌شود مصرف نمک خود را ۷ تا ۱۰ روز قبل از قاعدگی به حداقل برسانید تا درگیر عوارض ناشی از تغییرات هورمونی ماهانه نشوید.
۹. از مواد دیورتیک (ادرارآور) دوری کنید
مواد دیورتیک به خروج مایعات اضافی از بدن کمک کرده و می‌توانند باعث کاهش تورم سینه‌ها شوند. اما تسکین فوری کمی هزینه دارد. استفاده بیش از حد از داروهای ادرارآور ممکن است موجب عدم تعادل سیستم الکترولیت در بدن شود که با کم آبی و ضعف عضلانی همراه خواهد بود.

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *