افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

راهکارهای درمان گزگز پا

download

  • درد و سوزش پا را جدی بگیرید. این دردها ممکن است نشانه‌های بیماری جدی‌تری باشند. اگر نقطه‌های آبی تیره یا سیاه روی پای خود مشاهده می‌کنید، فوراً به پزشک مراجعه کنید. این می‌تواند بیماری خطرناکی باشد.

 

کفشی که می‌پوشید باید اندازه پایتان باشد. کفش‌های تنگ یا کفش‌هایی که پاشنه خیلی بلندی دارند، پا را خم کرده و مانع گردش خون می‌شود و در نتیجه باعث درد، تاول، پینه و نافرم شدن پا می‌شود.

هنگام نشستن، یک پا را روی پای دیگر قرار ندهید. این کار جلوی گردش خون پا را گرفته و باعث درد عصبی می‌شود. حین نشستن، هر دو پا را روی زمین بگذارید و اگر می‌خواهید پاها را روی هم بگذارید، بجای اینکه زانوها را روی هم قرار دهید، مچ ‌پاها را روی هم بگذارید.

برنامه ورزشی خود را تغییر دهید. ورزش‌هایی که روی پا تمرکز بیشتری دارند و به پا فشار وارد می‌کنند، مثل پیاده روی، می‌توانند پا را بی‌حس و گردش خون را ضعیف‌تر کنند و حتی باعث شکستگی استخوان شوند.

با پزشک خود در مورد داروهایی که مصرف می‌کنید صحبت کرده و عوارض جانبی آن را بررسی کنید. بعضی داروها باعث سوزش و احساس درد در پاها می‌شود و باعث دردهایی از نوع پلی‌نوریت می‌شود.

با دادن آزمایش خون، میزان تیروئید خود را چک کنید. هیپوتیروئید باعث علائم مختلفی در بدن می‌شود که از جمله آنها، درد پا و یخ کردن پا به همراه حس سوزن‌سوزن شدن است. اگر تست خون، میزان تیروئید را پایین نشان داد، داروهای تجویزی می‌تواند این کمبود را جبران کند.

دیابت هم یکی از عوامل درد و گزگز کردن پاهاست. پزشک، در صورت تشخیص دیابت،‌ درمان لازم را انجام می‌دهد. درد پا که ناشی از دیابت باشد، با انسولین و تغییراتی در رژیم غذایی قابل درمان است.

نقرس، نشانگان رینود، و سرمازدگی هم عواملی از این دردهاست. این بیماری‌ها، همگی مربوط به گردش ضعیف خون هستند و با نرمش و دارو و گرم نگه داشتن پاها، می‌توان به درمان این بیماری‌ها کمک کرد.

جوراب‌های فشرده بپوشید تا گردش و رسانایی خون بهتر شود.

پاها را همیشه گرم نگه داشته و همیشه از آن محافظت کنید و کفش روباز نپوشید و در هوای سرد، پابرهنه نگردید.

نکات و هشدارها
سایز کفش، اصلی‌ترین عامل گزگز و درد پاهاست. مکمل‌هایی که حاوی اینوسیتول هستند هم، در رفع این دردها موثر است. اینوسیتول از گروه ویتامین B است و در دیابت پلی‌نوریت موثر است.
درد و سوزش پا را جدی بگیرید. این دردها ممکن است نشانه‌های بیماری جدی‌تری باشند. اگر نقطه‌های آبی تیره یا سیاه روی پای خود مشاهده می‌کنید، فوراً به پزشک مراجعه کنید. این می‌تواند بیماری خطرناکی باشد.
تا حالا پاهاتون به گزگز افتاده؟ برای درمان گزگز کردن پا چه راه حلی بهتون پیشنهاد شده؟

 

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *