افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

راهکارهای خانگی برای درمان زگیل

230260204162322539224324216221518315110435

یکی از بیماری های پوستی که علت های مختلف دارد زگیل می باشد و در سنین خاص امکان بروز آن می باشد در این جا شما را با راهکارهای خانگی برای درمان زگیل آشنا می کنیم .

زگیل توسط ویروس پاپیلومای انسانی (HPV) ایجاد می شود و به صورت توده ی روی پوست ظاهر می شود.همه ی ما مستعد ابتلا به زگیل هستیم اما کودکان ، نوجوانان و افراد دارای سیستم ایمنی ضعیف بیشتر در معرض ابتلا به این ویروس هستند.زگیل ها به شکل ها و فرم های مختلفی ظاهر می شوند و می توانند در مناطق مختلف بدن رشد کنند.

انتقال ویروس
مهم است که بدانیم کسانی که آلوده به ویروس زگیل باشند می توانند آن را به شخص دیگری انتقال دهند.شایع ترین حالت انتقال زمانی است که خون فرد آلوده در تماس با یک تیغ صورت ، حوله  و یا دیگر لوازم  مراقبت بهداشتی قرار بگیرد و فرد دیگری از این لوازم استفاده کند.

درمان طبیعی برای از بین بردن زگیل
راه های علمی زیادی برای از بین بردن زگیل وجود دارد اما ما در این مطلب  راه های طبیعی از بین بردن این ویروس را برای شما آماده کرده ایم .(گروه تغذیه و تناسب اندام نوت جیم)

۱- بهبود سیستم ایمنی بدنتان :
بهبود سیستم ایمنی یکی از بهترین راه های مبارزه با باکتری ها و ویروس ها است.نفوذ به سیستم ایمنی قوی برای باکتری ها ، عفونت ها و ویروس ها سخت است و به همین خاطر باید در بهبود آن تلاش کنید.شما میتوانید با ورزش منظم ، خواب کافی ، و با استفاده از تقویت کننده های ایمنی مانند cat s claws  ،زرد چوبه ، روی ، ویتامین ها ، برگ زیتون ، اقطی ( elderberry ) و …سیستم ایمنی خود را قوی کنید.

۲- آناناس :
این میوه ی بسیار خوشمزه حاوی آنزیم ها و اسید های طبیعی است.اگر شما یک قطعه از آناناس را به طور مستقیم چند بار در روز روی زگیل بگذارید ، زگیل به سادگی ناپدید می شود.

۳- سیر :
سیر را با آب در میکسر مخلوط کرده و خمیر سیر به دست آمده را روی زگیل بمالید و با پانسمان ببندید.هر روز پانسمان را عوض کرده و خمیر سیر تازه به آن بمالید. این کار را تا از بین رفتن کامل زگیل ادامه دهید.

۴- پودر خمیر مایع ( بکینگ پودر ) :
اخیرا مردم اثرات جوش شیرین در درمان بیماری ها را کشف کرده اند.یکی از این موارد ترکیب بکینگ پودر با روغن کرچک برای درمان زگیل پوستی است.بکینگ پودر و روغن کرچک را باهم میکس کنید و آن را در  اواخر شب روی زگیل  بمالید .تا زمان کشته شدن ویروس زگیل و از بین رفتن زگیل این کار را ادامه دهید. به جای روغن کرچک می توانید از ریحان تازه نیز استفاده کنید.

۵- روغن درخت چای :
روغن درخت چای دارای خواص ضد باکتریایی قوی است.شما میتوانید برای مبارزه با میکروب ها و درمان بیماری های پوستی از جمله زگیل از آن استفاده کنید.اگر دسترسی به این ماده دارید به طور مستقیم ان را روی زگیل بمالید و سپس آن را بانداژ بپوشانید.این عمل را تا ناپدید شدن زگیل ادامه دهید.برای افزایش اثر میتوانید آن را با روغن کندر مخلوط کنید.

۶- آلوئه ورا :
یک گیاه آلوئه ورا را پیدا کنید ، برگ آن را قطع کنید و ژل تراوش شده از آن را روی زگیل خود بمالید.اما اگر به این گیاه دسترسی پیدا نکردید داروی اصل آن را پیدا کرده و این کار را انجام دهید.آلوئه شامل اسید مالیک است که بافت آسیب دیده را التیام می بخشد.

۷- پاپایا (عنبه هندی) :
پاپایا حاوی آنزیم هایی است که به هضم بافت های مرده ماننذ زگیل کمک میکند.پاپایای نارس را از سطح آن برش دهید و سپس منتظر تراوش شیره ی آن شوید.شیره ی تراوش یافته را جدا کرده و با آب میکس کنید و سپس روی سطح زگیل بمالانید.

 

پزشکین : راهکارهای خانگی برای درمان زگیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *