افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

راهکارهای خانگی برای از بین بردن موهای زائد

راهکارهای خانگی برای از بین بردن موهای زائد

article-inline-cme-photography.prod_.demandstudios.com-389a2d9c-9cd8-49b2-91da-eea976ea1bda

 

راهای زیادی برای از بین بردن موهای زائد بدن وجود دارد که گاهی مواد باعث ایجاد احساسیت می شود در این جا راهکارهای خانگی برای از بین بردن موهای زائد بیشتر آشنا می کنیم .

با وجود اینکه مو بر روی بدن به شکل عایق عمل می‌کند، می‌تواند شکل ظاهری شما را نیز تحت الشعاع خود قرار دهد. رشد موهای زائد در نواحی قابل رؤیت بدن مانند دست‌ها، پاها، صورت و کمر یکی از شایع‌ترین مشکلات بهداشتی است که اغلب زنان با آن مواجه می‌شوند. رشد موهای زائد در بدن به علت عدم تعادل هورمونی، قاعدگی نامنظم، مصرف داروهای خاص و یا حاملگی رخ می‌دهد. این روزها از تکنیک‌های مختلفی مانند موم گذاری، لیزر مو و الکترولیز برای از بین بردن موهای زائد کمک گرفته می‌شود، اما این روش‌ها معمولا پر هزینه بوده و مقرون به صرفه نیستند. روش‌های خانگی بسیاری برای از بین بردن دائمی موهای زائد در نقاط مختلف بدن وجود دارد. از آنجایی که این روش‌های درمانی طبیعی هستند، هیچ گونه عوارض جانبی ندارند و در مقایسه با روش‌های مرسوم در کلینیک‌های زیبایی بسیار ارزان‌تر هستند.
مخلوط شکر و لیمو برای صورت
مخلوط شکر با آب و آب لیمو در لایه‌برداری از پوست صورت استفاده می‌شود و به عنوان یک سفید‌کننده طبیعی عمل می‌کند. آب لیموی مورد استفاده در این مخلوط باعث روشن شدن رنگ موی صورت می‌شود. از ترکیب این سه ماده برای از بین بردن دائمی موهای زائد صورت و سایر نقاط بدن استفاده می‌شود. استفاده از این مخلوط در نواحی حساس بدن توصیه نمی‌شود.
مخلوط شکر، عسل و لیمو برای پا و بازوها
مخلوط شکر با آب، لیمو و عسل یک داروی خانگی بسیار موثر برای از بین بردن موهای زائد در نقاط مختلف بدن است. این مخلوط مانند موم عمل می‌کند و برای از بین بردن موهای زائد در نواحی پا و بازوها مورد استفاده قرار می‌گیرد. این روش ممکن است کمی دردناک باشد، چون مشابه تکنیک‌های اپیلاسیون که در سالن‌های زیبایی انجام می‌گیرد، عمل می‌کند.
مخلوط ملاس و شکر
مخلوط شکر با ملاس یا شربت ذرت همان اثری را دارد که مخلوط شکر با عسل و لیمو ارائه می کند. منیزیم موجود در ملاس به تعادل هورمون ها کمک می کند. این مخلوط به صورت آهسته و تدریجی شما را از شر موهای زائد خلاص می کند. مخلوط کردن شکر با ملاس یا شربت ذرت باعث می شود ملاس به یک موم موبر تبدیل شود که می توانید از آن برای از بین بردن موهای زائد استفاده کنید.
عدس و سیب زمینی
مخلوط سیب زمینی با عدس نیز نقش موثری در از بین بردن موهای زائد ایفا می کند. سیب زمینی به طور طبیعی خواص سفید کننده دارد. ترکیب این دو ماده به روشن تر شدن رنگ موهای زائد کمک می کند. از مخلوط عدس و سیب زمینی برای از بین بردن موهای زائد صورت و سایر نقاط بدن استفاده می شود.
آرد باقلای سبز و گلاب
آرد باقلای سبز خواص لایه برداری دارد و برای از بین بردن موهای زائد بکار گرفته می‌شود. گلاب نیز یک عامل پاک کننده است و برای پاکسازی پوست مورد استفاده قرار می‌گیرد. مخلوط این دو ترکیب در از بین بردن موهای زائد موثر است و در پاکسازی انواع پوست اعم از پوست‌های نازک و حساس به آکنه مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 

پزشکین  :راهکارهای خانگی برای از بین بردن موهای زائد

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *