افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

راهکارهایی برای درمان رفع التهاب میخچه

download (4)

 

دانستنی هایی درباره میخچه و پینه که به دلایلی روی پوست بدن بروز می کند همراه ما باشید با راهکارهایی برای درمان رفع التهاب میخچه همراه ما باشید در ادامه مطلب.

دکتر ندا البلوک استادیار پوست در مرکز پزشکی لانگون در نیویورک گفت: پینه می تواند در هر ناحیه ای از بدن که تحت سایش باشد، همچون انگشتان نوازنده گیتار یا کف دست مکانیک ها ایجاد شود.
وی افزود: میخچه نیز معمولا در نوک و کنار انگشت پا و روی برآمدگی کف پا رشد می کند، و علت های رایج ان عوارض ناشی از ارتریت یا کفش های غیر استاندارد هستند.
البلوک همچنین متذکر شد: گاهی میخچه و پینه روی پا با زگیل اشتباه گرفته می شود. در داخل زگیل های کف پا نقاط سیاه ریزی وجود دارد که به واقع شاه رگ های خونی کوچک هستند. زگیل های کف پا دردناک تر هستند مخصوصا وقتی فشار به دو طرف آن وارد می شود.
اگر میخچه و پینه شما را ناراحت می کنند، چند روش برای درمان آنها وجود دارد.
– میخچه یا پینه را به مدت ۱۰ دقیقه با آب شستشو دهید تا زمانی که پوست نرم شود سپس از سنگ پا و حرکت دورانی و یا یک سویه ان برای ساییدن انها استفاده کنید. برداشتن پوست مرده بیش از حد موجب عفونت و خون ریزی می شود.
– روش دیگر استفاده از لوسیون مرطوب کننده یا کرم حاوی اسید سالیسیلیک، لاکتات آمونیوم، اوره در این ناحیه از پوست است که در نرم کردن تدریجی میخچه یا پینه موثر است.
– برای جلوگیری از التهاب بیش از حد پینه، یک تکه مولواسکین را به شکل دو نیم دایره تقسیم کنید و آنها را اطراف پینه قرار دهید و میخچه ها را با لایه های چسب حلقه مانند بپوشانید.این محصولات در اکثر داروخانه ها موجود است.
– کفش هایی که مناسب سایز یا قالب پاهای شما نیستند موجب رشد میخچه ها می شود بهترین زمان برای خریدن کفش عصر است.
– ناخن پاها را مرتب کنید. اگر ناخن ها زیادی بلند شوند به انگشتان پا فشار می آورند به صورتی که انگشتان به سمت بالا و در برابر دیواره کفش قرار می گیرند و قرار گرفتن پا در این وضعیت موجب رویش میخچه می شود.
معمولا زمانی که عوامل فشار یا اصطکاک قطع می شود میخچه ها و پینه ها معمولا از بین می رود.

 

پزشکین : راهکارهایی برای درمان رفع التهاب میخچه 

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *