جدیدترین مطالب پزشکی و سلامت در سایت پزشکین تبلیغات



راهکارهایی برای رسیدن به آرامش جسمی و روحی

راهکارهایی برای رسیدن به آرامش جسمی و روحی

download

 

گاهی پیش می آید که یک استرس و دلشوره عجیب کل آرامش جسمی و روحی شما را می گیرد و نمی توانید تمرکز داشته باشید در این جا شما را آشنا می کنیم با راهکارهایی برای رسیدن به آرامش جسمی و روحی .

دکتر فاطمه منفرد پویا روانشناس  اظهار کرد: آرامش جسمی و ذهنی رابطه ی مستقیمی با تمرکز دارد، حتی راهکارهای فراوانی برای به آرامش رسیدن وجود دارد.
وی در خصوص ریلکسیشن ادامه داد:این روش تکنیکی برای آرام سازی عضلات بدن است و از آنجا که بین ذهن و تن ارتباط تنگاتنگی وجود دارد، اصولی است که سبب آرامش در جسم و ذهن افراد می شود.
منفرد پویا تصریح کرد:در این روش برای ایجاد آرامش به تک تک عضلات بدنی خود فرمان آرامش می دهید، به این صورت که ابتدا عضلات پا را سفت می گیریم تا ۵ شماره می شماریم و بعد شل کرده و دوباره عضلات پا را گرفته و تا ۱۰ شماره می شماریم.
وی افزود:حال از زانو تا لگن خود را سفت گرفته و تا آخرین حد فشار داده و رها می کنیم، بعد نوبت قسمت دست راست و چپ بدن، انگشتان دست و مچ تا آرنج هم به این ترتیب ابتدا سفت و بعد از ۱۰ شماره رها میکنید.
 منفرد پویا در خصوص تنفس شکمی بیان کرد:ابتدا با دم شکم خود را آن قدر بالا ببرید تا برآمدگی شکم خود را احساس کنید و بعد ۴ شمارش بازدم کنید، بعد از آن شانه های خود را آن قدر ببرید تا که گردنتان به داخل تنتان فرو رود و بعد از شمارش شل کنید.
وی با اشاره به عضلات صورت گفت:ابرو های خود را بالا و بعد رها کنید، چشم  سمت راست و بعد سمت چپ خود را در جهت عقربه های ساعت بچرخانید.این روش سبب  خون رسانی در قسمت های مختلف بدن، باعث کاهش سطح آندرنالین و کورتیزول و افزایش اکسیژن می شود.
منفرد پویا خاطرنشان کرد: هنگامی که علائمی همچون بی حسی پا، سرگیجه، افزایش ضربان قلب، سنگین شدن سر و دلشوره در فرد ایجاد  شد، برای پیشگیری از  پرخاشگری بهتر  است از روش ریلکسیشن استفاده کند تا سبب کاهش کورتیزول بدن خود شود.
پزشکین : راهکارهایی برای رسیدن به آرامش جسمی و روحی
اشتراک:


نظر خود را بیان کنید