افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

راهکارهایی برای درمان احتقان

راهکارهایی برای درمان احتقان

  • این احتقان و احساس فشار ممکن است نشانه ناراحتی قلبی نیز باشد. چون قلب نمی‌تواند کار پمپاژ خون را درست انجام دهد، مایع در شش‌ها جمع می‌شود. همراه با این نشانه ها، علایمی همچون تورم قوزک، تنگی نفس، از خواب پریدن شبانه در اثر سختی نفس کشیدن، درد قفسه سینه و سرفه همراه با خلط نیز وجود دارد.

احتقان در افراد مختلف متفاوت است. بعضی آن را احساس فشار در ریه‌ها توصیف می کنند؛ گویی نوار پهن محکمی به دور قفسه سینه کشیده‌اند. تنفس این افراد مشکل است یا حتی دچار تنگی نفس هستند.اگر شما نیز چنین علایمی دارید، احتمالاً دچار آسم شده اید. در این صورت، سرفه‌های خشک می‌کنید و صدای خس‌خس نایژه‌های منقبض و متورم را هنگام دم و بازدم می‌شنوید.

این احتقان و احساس فشار ممکن است نشانه ناراحتی قلبی نیز باشد. چون قلب نمی‌تواند کار پمپاژ خون را درست انجام دهد، مایع در شش‌ها جمع می‌شود. همراه با این نشانه ها، علایمی همچون تورم قوزک، تنگی نفس، از خواب پریدن شبانه در اثر سختی نفس کشیدن، درد قفسه سینه و سرفه همراه با خلط نیز وجود دارد.اگر درمجرای نای خود احساس سوزش می‌کنید، احتمالاً دچار نوعی تحریک یا عفونت دستگاه تنفسی شده‌اید. ممکن است وجود ماده تحریک‌کننده‌ای در هوا، مثل آلودگی، گرد و خاک، گرده گل، یا دود و مواد شیمیایی علت احتقان باشد. در این‌صورت، احتقان با از بین رفتن عامل تحریک رفع می‌شود؛ ولی گاهی برطرف شدن آن شش تا هشت ساعت طول می‌کشد.اگر احتقان در اثرعفونت باشد، خلط دفع شده در هنگام سرفه به رنگ زرد، سبز یا قهوه‌ای است. تب یا لرز هم عارض می‌شود و احساس ناخوشی می‌کنید. این عفونت ممکن است ناشی از یک سرما‌خوردگی خفیف تا برونشیت و سینه پهلوی شدید باشد. برونشیت نهفته مزمن یا آمفیزم هم ممکن است با یک عامل تحریک شعله‌ور شود.
باید احتقان را تا از بین رفتن علت آن تحمل کنید. اما باید نکات زیر را به کار بندید.مایعات بنوشید. آب و آب میوه زیاد بنوشید تا مایع مخاطی ترشح شده در ریه‌ها رقیق‌تر شود.بخار استنشاق کنید. در حمام بنشینید و آب داغ را باز کنید تا بخار فضا را پر کند. این کار تسکینی برای احتقان ناشی از عفونت است. هوای داغ و مرطوب برای خیلی‌ها خوب است، اما در برخی افراد احتقان با بخار بدتر می‌شود. باید آن را امتحان کنید.چای بنوشید. نوشیدنی های  گرم به نرم‌ شدن ترشحات کمک می‌کند. چای با کمی عسل و لیمو ترش مفید است. این کار گلوی تحریک‌شده را  هم  آرام می‌کند. به‌علاوه، کافئین موجود در چای و قهوه به باز شدن راه‌های تنفسی کمک می‌کند

منبع: الو دکتر

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *