افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

راهکارهایی برای از نابود کردن سلول های سرطانی

سلول-سرطانی

  • این روش جدید شامل تزریق یک ماده شیمیایی به نام «نیتروبنزالدهید» به تومورها و اجازه انتشار آن به درون بافت است. سپس این بافت هدف یک پرتو نوری قرار می گیرد که منجر به اسیدی شدن شدید سلول ها در درون بافت می شوند

گاهی اوقات تومورهای سرطانی به حدی خطرناک می شوند که امکان جراحی موفق آنها تقریبا صفر است. روشی که اخیرا توسط دکتر متئو گدوین کشف شده است می تواند اینگونه تومورها را با خطر بسیار کمتری درمان کند. در این روش نیازی به کشتن سلول های سرطانی نیست.

دکتر متئو گدوین در دپارتمان زیست شناسی UTSA ، روش جدیدی را برای کشتن سلول های سرطانی ثبت اختراع کرده است. وی بر این باور است که این روش می تواند به بیمارانی با تومورهای غیر قابل جراحی کمک کند.

این روش جدید شامل تزریق یک ماده شیمیایی به نام «نیتروبنزالدهید» به تومورها و اجازه انتشار آن به درون بافت است. سپس این بافت هدف یک پرتو نوری قرار می گیرد که منجر به اسیدی شدن شدید سلول ها در درون بافت می شوند و در نتیجه این سلول مرتکب به نوعی خودکشی می شوند.

ارزیابی ها نشان می دهد که بعد از دو ساعت بیش از ۹۵ درصد سلول های سرطانی هدف قرار گرفته و می میرند. اگرچه انواع مختلفی از سرطان وجود دارد اما وجه مشترک همه آن ها حساسیت به خودکشی سلولی القا شده است.

گدوین و همکارانش این روش را روی سرطان سینه سه گانه منفی تست کردند و مشاهده کردند که این روش منجر به توقف رشد تومور و افزایش شانس بقای موش های مدل به میزان دو برابر شد.

در این سرطان درمانی فتودینامیک که روشی غیر تهاجمی است، تزریق مایع «نیتروبنزآلدهید» و بدنبال آن تیمار با نور فرابنفش منجر به واکنشی می شود که نتیجه آن کشتن سلول های سرطانی است.

گدوین در گام بعدی این مطالعه درصدد است که کارایی این روش را افزایش دهد. به این منظور وی بنا دارد نانوذره‌هایی را طراحی کند که به بدن تزریق می شوند تا سلول های سرطانی متاستازی را مورد هدف قرار دهند.

این نانو ذره‌ها نیز با استفاده از طول موجی از نور فعال می شوند که قابلیت عبور از پوست، استخوان و بافت های نرم بدن بدون ایجاد هیچ گونه آسیبی را دارد.

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *