افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

راهنمای مصرف صمغ کتیرا

 

 

  • کتیرا برای تسکین سرفه و علائم اولیه سرماخوردگی و نیز کنترل اسهال استفاده میشود. همچنین نشان داده شده است که ازآن برای تعدیل سطح قند خون و کاهش آن نیز استفاده میشود؛ البته این اثر دائمی نیست و فقط در همان مقطع مصرف باعث کاهش سطح قند خون میشود. به هرحال اطلاعات بسیار محدود است.

 

کتیرا یک گیاه است . ماده شیره مانند آن که  “رزین” نام دارد ، برای مصارف پزشکی و داروسازی کاربرد دارد. کتیرا به طور همزمان هم برای اسهال و هم برای یبوست به کار می رود. همچنین این گیاه، یک جزء ترکیبی برای ساخت خمیر دندان ، کرمهای دست، چسب دندان و کرمها و ژلهای واژینال است. در غذاها، جزء ثابت و مهم برای ساختن انواع سس سالاد ، غذا و نوشیدنی هاست. در ترکیبات دارویی نیز کتیرا به عنوان عامل اتصال به کار می رود.

عملکرد کتیرا

کتیرا، شامل اجزاء ترکیبی است که حرکت را در روده تحریک میکند. شواهد بیشتری برای موثربودن کتیرا در درمان اسهال و یبوست لازم است. چنانچه از طریق دهان و به عنوان یک داروی خوراکی مصرف شود، بنظر سالم تراست. اما به یاد داشته باشید که به هنگام خوردن آن ، باید آب زیادی بنوشید؛ چرا که ممکن است باعث چسبندگی در روده ها شود. چنانچه به صورت استعمال روی پوست به کاررود نیز، سالم تراست.

مراقبت در مصرف کتیرا

برای زمان بارداری و یا شیردهی، بهتراست آن را کناری گذاشته و از مصرف آن پرهیزکنید. چرا که شواهد شناخته شده و کافی برای مصرف آن در زمان بارداری و یا شیردهی وجود ندارد. برای افرادی که نسبت به پوست درخت کویلایا، آلرژی دارند، مصرف آن ممکن است باعث ایجاد مشکلات تنفسی شود.

فواید کتیرا در درمان بیماری

کتیرا یک ژل ضخیم است . میتواند به داروهای خوراکی شما که در معده یا روده شماست چسبیده و مانع اثربخشی آنها شود. برای جلوگیری از این واکنش، کتیرا را حداقل یک ساعت پس از داروهای خوراکی خود ، مصرف کنید . مقدار مصرف مناسب آن بستگی به عوامل مختلفی ازجمله سن مصرف کننده ، سلامتی وی و دیگر شرایط دارد. در حال حاضر اطلاعات علمی کافی برای تعیین مقدارمناسب از کتیرا وجود ندارد. به یاد داشته باشید محصولات طبیعی لزوما همیشه سالم نیستند و میزان مصرف آنها نیز متفاوت است. مطمئن باشید که برچسب آن را به دقت مطالعه کرده و با یک داروساز یا دیگر متخصصین حرفه ای سلامت ، قبل از استفاده از آن ، مشورت کنید.

کتیرا برای تسکین سرفه و علائم اولیه سرماخوردگی و نیز کنترل اسهال استفاده میشود. همچنین نشان داده شده است که ازآن برای تعدیل سطح قند خون و کاهش آن نیز استفاده میشود؛ البته این اثر دائمی نیست و فقط در همان مقطع مصرف باعث کاهش سطح قند خون میشود. به هرحال اطلاعات بسیار محدود است.

همانند دیگر صمغ های محلول در آب، شواهدی در مورد ملایم شدن سطح قند خون در بیماران دیابتی از نوع ۲ با مصرف آن گزارش شده است ؛ اما برای تحقیق و بررسی ، نیاز به جزئیات بیشتری وجود دارد. صمغ کتیرا، وزن مدفوع را افزایش داده و آن را متورم میکند ونیز باعث سهولت دفع آن میشود. این گزارشات ، بعد از ۲۱ روز مصرف مکمل آن به عنوان فیبر های محلول ، در مورد سطوح کلسترول بد، تری گلیسرید و یا فسفولیپید، دیده نشد. کتیرا همچنین به عنوان مهارکننده رشد سلولهای سرطانی در محیط آزمایشگاهی و داخل بدن گزارش شده است . به دلیل خواص چسب دارو لعابدار کتیرا، از آن به عنوان یک جزء ترکیبی در ساخت چسب های دندان استفاده می شود.

 

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *