افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

راز داشتن پوست زیبا و شفاف

چطور پوستی زیبا و شفاف داشته باشیم؟

به گزارش پزشکین به نقل از بانوی شهر؛ همیشه نیاز نیست از انواع کرم ها و مواد شیمیایی برای داشتن پوستی زیبا استفاده کنید، در بسیاری از موارد رعایت کردن یک رژیم غذایی مناسب یا عادات روزانه می تواند به بهتر شدن وضعیت پوست ما کمک کند. برای اینکه به طور طبیعی پوستی زیبا، شفاف و جوان داشته باشید نکات زیر را رعایت کنید.

۱ ) عادات روزانه تان را اصلاح کنید

عادات روزانه ای که دارید تاثیر بسزایی روی سلامت جسم و پوست شما دارد. با رعایت کردن عادات سالم می توانید اطمینان حاصل کنید در تمام طول سال پوستی شفاف و سالم خواهید داشت. این عادات روزانه شامل خوردن روزانه ۸ لیوان آب و داشتن روزانه هفت الی نه ساعت خواب است. آب خوردن باعث می شود پوست شما آب کافی داشته و نرم بماند و خواب نیز کمک می کند پوست شما بازسازی شده و جوان بماند.

۲ ) رژیم غذایی سالم داشته باشید

میوه، سبزیجات، ماهی و حبوبات برای سلامت پوست مهم و مفید هستند. از سوی دیگر، غذاهای سرخ شده و شکر موجب خشک شدن پوست می شوند. بنابراین باید تا جای ممکن تعادل بین این مواد غذایی ایجاد کنید. برای مثال اگر گوشت نمی خورید قرص های مکملی را بخورید که حاوی امگا۳ هستند.

۳ ) روش زندگیتان را تغییر دهید

برای داشتن پوستی زیبا، شفاف و درخشان باید از بدنتان محافظت کنید. این به معنای این است که باید هر چیزی که باعث صدمه زدن به بدن می شود را ترک کنید. این شامل ترک کردن سیگار یا داروهاییست که به پوست آسیب می رسانند و باعث خشک شدن و پیر شدن پوست می شود. ورزش کردن روزانه حداقل سی دقیقه می تواند به مرطوب شدن پوست کمک کند.

بیشتر بخوانید:  پیشگیری از ایجاد چین و چروک پوست با تغذیه

۴ ) از پزشک درباره مصرف ویتامین A اطلاعات بگیرید

ویتامین A می تواند به جوانسازی پوست و داشتن پوستی زیبا کمک کند. این ویتامین برای پوست هایی که دارای حساسیت، اگزما یا جوش هستند نیز مفید است. اگر پوستی با چنین شرایط دارید با مشورت پزشک متخصص پوست ویتامین A مصرف کنید.

۵ ) از پزشک درباره عمل های پاکسازی پوست بپرسید

پاکسازی پوست به روش های مختلفی انجام می شود از جمله لیزرتراپی که از جدیدترین روش های پاکسازی پوست است. این عمل ها توسط متخصصین پوست انجام می گیرد اما پیش از آنکه به سراغ این روش بروید حتما از پزشکتان اطلاعات کسب کنید چرا که ممکن است بتوانید مشکلات پوستی از جمله جای زخم یا لکه های پوستی را بدون نیاز به این روش درمان کنید.

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *