افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

رابطه کامپیوتر با نزدیک بینی در کودکان

رابطه کامپیوتر با نزدیک بینی در کودکان

331215_403

 

امروزه دیگر از بازی های گروهی پسران در کوچه و خاله بازی دختران در خانه خبری نیست با وجود بازی های کامپیوتر و همین بازی ها علاوه بر کمبود روابط مشکلات جسمانی نیز بوجود می آورد که یکی از آنان اختلالات بینایی می باشد بخوانید در این جا درباره رابطه کامپیوتر با نزدیک بینی در کودکان .

این روزها شنیدن صدای بچه هایی که در کوچه و خیابان مشغول بازی هستند اگر نگوییم نادر ولی اتفاقی عجیب است. خلوتی کوچه ها شاید به مذاق ساکنان یک محله خوش بیاید و موجب حفظ آرامش آنها بشود ولی خبر از این واقعیت دارد که بچه های ما در خانه سرگرم بازی و کار با کامپیوتر، تبلت، موبایل و ابزارهایی از این دست هستند. وسایل که در کنار چندین و چند مزیت قابل توجهی دارند شرایط روحی و جسمی کودکان را هم تحت الشعاع قرار می دهند.

بدون شک یکی از اولین اعضای بدن که در اثر استفاده مدام از وسایل الکترونیکی و دیجیتالی این چنینی دچار اختلال می شود چشم ها هستند.آسیب پذیری که در خصوص گروه کودکان شدت و شکل متفاوتی پیدا می کند. بر این اساس، خطر نزدیک بینی در کودکانی که ساعت های متمادی در طول روز را صرف وسیله های الکترونیکی می کنند افزایش می یابد. بنا بر آمار موجود، اختلال نزدیک بینی چشم در طول سال های گذشته ۵۰درصد افزایش داشته است، افزایشی که از عدم رعایت فاصله استاندارد و نزدیکی بیش از اندازه چشم به صفحات الکترونیکی است.

اگرچه نزدیک بینی مشکلی است که در کمین طیف گسترده ای از مردم نشسته است؛ اما به واسطه برخی عواملی از جمله صرف وقت زیاد از حد با کامپیوتر، تبلت و موبایل تشدید می شود.از طرف دیگر، سبک زندگی بچه های امروز به سمتی می رود که آنها زمان کمتری را خارج از خانه سپری می کنند و همین مسئله باعث می شود افق دید آنها محدود شود. به دیگر بیان، زمانی که کودکان در بیرون از خانه مجبور هستند به چشم اندازهای دور دست هم خیره شوند و همین موضوع احتمال نزدیک بینی را تا حد قابل توجهی کاهش می دهد.

از طرف دیگر، عادت کردن کودکان به بازی و تفریح در بیرون از خانه یعنی سپری کردن زمان بیشتر در دل طبیعت و قرار گرفتن در معرض نور خورشید. مسئله ای که نه تنها به سلامت آنها کمک می کند بلکه نزدیکی و دوستی آنها با طبیعت را نیز افزایش می دهد.بنابراین، اگر پدر و مادر هستید هر چه قدر هم سخت تلاش کنید وابستگی فرزندتان را به وسایل الکترونیکی کاهش دهید و برنامه های برای تفریح بیرون از خانه آنها در نظر بگیرید.

 

پزشکین : رابطه کامپیوتر با نزدیک بینی در کودکان

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *