افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

رابطه چاقی با مشکلات بینایی

رابطه چاقی با مشکلات بینایی

8a116548-8bba-4468-a379-50e1501274a5

 

محققان به مطالعات روی رابطه چاقی و بروز مشکل در حس بینایی افراد پرداخته اند و به نتایج مهمی دست پیدا کرده اند در این اطلاعات پزشکی درباره رابطه چاقی با مشکلات بینایی را بیان می کنیم .

قدرت ادراک انسان همیشه عینی نیست. چه به خاطر ناتوانی و یا به دلیل بیماری روانی یا حتی عوامل محیطی، روشی که طی آن چیزها را می‌بینیم در افراد مختلف با هم فرق دارد. تحقیقات جدید نشان می‌دهد که چاقی را می‌توان به لیست چیزهایی اضافه کرد که قادرند قدرت ادراک شما را تغییر دهند.
روشی که طی آن فواصل و جاهای دور را می‌بینیم از طریق اندازه‌ی طبیعی اجسام مشخص می‌شود و تحقیقات نشان می‌دهد که افراد چاق این فواصل را دورتر از حد طبیعی خود می‌بینند. این مسئله منجر به بروز یک چرخه‌ی شدید در ادراک و رفتار می‌شود و همزمان شکل واقعی آن شیء هم به خاطر چاقی تغییر می‌یابد.
در این زمینه محققان از تعداد زیادی از افراد خواستند تا شیب‌ها و فواصل را تخمین زده و برآورد کنند. گزارش‌ها نشان می‌دهد شکل و اندازه‌ی بدن بر ادراک افراد چاق تأثیر زیادی داشته و باعث می‌شود این افراد فواصل را حداقل ۱۰ درصد نسبت به افراد عادی دورتر ببینند. از این افراد خواسته شد تا کارهای مختلفی انجام دهند، مثلا به طور کاذب و تصنعی تنیس بازی کنند، یک توپ گلف را روی جایگاهش بگذارند و یا بیسبال تمرین کنند. محققان طی این تحقیق‌ سعی کردند کارها را با استفاده از ایجاد تصورها و توهمات کاذب به منظور تغییر ادراک شرکت کنندگان عوض کنند. در یک مورد، آنها میزان بزرگی سوراخ گلف را تغییر دادند و دریافتند وقتی سوراخ بزرگ‌تر به نظر می رسد شرکت کنندگان بهتر عمل می‌کنند. در روشی مشابه، وقتی به شرکت کنندگان راکت بزرگتری داده شد، آنها بهتر توانستد به آن ضربه بزنند.
محققان می‌گویند ادرک انسان، دریچه‌ای به دنیای فیزیکی واقعی اوست و تمام فرضیاتی که در بیشتر زمینه‌ها ما را هدایت می‌کند اشتباه هستند.

 

 

پزشکین : رابطه چاقی با مشکلات بینایی

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *