افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

رابطه وزوز گوش با ابتلا به میگرن

salamdr_55838fba5f9d7

  • احتمالا از این مسئله متعجب خواهید شد اگر بدانید که صدای زنگ در گوش یا وزوز یک مشکل شایع بوده که ۱۰ درصد از جمعیت جهان دچار آن هستند. فراموش نکنید که وزوز گوش یک بیماری بالینی نبوده بلکه علامت دیگری از سلامت محسوب می‌شود.

آیا از میگرن و وزوز گوش – صدای زنگ یا صدای پچ‌پچ‌مانند در گوش- رنج می‌برید؟ اگر چنین است پس باید بگوییم که تنها نیستید. تحقیقات نشان می‌دهد که ارتبط بالقوه‌ای میان انواع میگرن و وزوز گوش وجود دارد. از طرفی محققان در تحقیقات خود دریافته‌اند که میگرن، یکی از عوامل خطرزای پیشرفت وزوز گوش محسوب می‌شود. سایر عوامل خطرزا برای پیشرفت وزوز گوش شامل کم شدن قدرت شنوایی، سابقه تماس با صداهای زیاد به خاطر شرایط کاری و سابقه عفونت‌های گوشی یا سینوسی است.
وزوز گوش چیست؟
احتمالا از این مسئله متعجب خواهید شد اگر بدانید که صدای زنگ در گوش یا وزوز یک مشکل شایع بوده که ۱۰ درصد از جمعیت جهان دچار آن هستند. فراموش نکنید که وزوز گوش یک بیماری بالینی نبوده بلکه علامت دیگری از سلامت محسوب می‌شود. حدود ۲۰۰ بیماری یا عارضه سلامت مختلف وجود دارد که می‌تواند مسبب وزوز گوش شود که عبارتند از:
-کم شدن قدرت شنوایی به خاطر سالخوردگی یا سر و صدا
-جرم زیاد گوش
-آسیب به کردن یا سر
-نشانگان‌ مفصل‌ گیجگاهی‌ فک‌تحتانی‌
-گرفتگی متعدد بینی یا سینوس‌ها
-آسیب شدید ناگهانی
-مصرف داروهای خاص (مثل داروهای غیراستروئیدی ضدالتهاب یا برخی آنتی‌بیوتیک‌ها)
با توجه به پیچیدگی وزوز گوش به خاطر علل مختلفی که دارد، بهتر است که به هیچ وجه خوددرمانی نکرده و به جای آن به پزشک مراجعه کنید. این عارضه اصلا شایع نبوده و دلایل حادی دارد که ناشی از ترکیب سردرد با وزوز گوش است مانند تشریح سرخرگ کاروتید یا آسیب ضربه‌ای به مغز.
ارتباط بین میگرن و وزوز گوش
طی تحقیقی که بر روی ۱۰۰ شرکت‌کننده‌ای صورت گرفت که دچار وزوزگوش و میگرن بودند، محققان توانستند ارتباط شاخصی را بین وزوز گوش و سردرد در آنها بیابند و این بدان معنا بود که فردی که در گوش سمت راست خود دچار وزوز بود، در همان سمت دچار سردرد هم می‌شد و همین مسئله در مورد سمت چپ او هم صادق بود.
علاوه بر این، شدت وزوز گوش و سردرد در حدود نیمی از شرکت‌کنندگان با هم مقارن و به طور همزمان رخ می‌داد. بنابراین وقتی سردرد آنها شدید می‌شد، وزوز گوش‌شان هم شدت پیدا می‌کرد و برعکس. محققان می‌گویند که علت این مسئله، حساس شدن سیستم مرکزی بدن است که ارتباط وزوز گوش و میگرن را تشریح می‌کند. حساس شدن مرکزی زمانی رخ می‌دهد که مغز و ستون فقرات شما نسبت به چیزهایی که ممکن است به شما آسیب بزند (مثل درد سوزن) و چیزایی که آسیبی به همراه ندارد (مثل یک لمس معمولی) منجر به حساسی بسیار شدید شود.

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *