افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

رابطه ناباروری مردان با بطری پلاستیکی

download (6)

مطالعات و تحقیقاتی که برروی علت ناباروری مردان صورت گرفته نتایجی همچون رابطه ناباروری مردان با بطری پلاستیکی را در پی داشته در ادامه بخوانید جزئیات کامل در مورد این نوع دلیل ناباروری .

ماده فتالات در پلاستیک های نرمی که در محیط روزمره ما به کار رفته، دیده می شوند که از آن جمله می توان به کاغذ دیواری، صندل، لاک ناخن، عطر، کف پوش، فرش و غیره اشاره کرد. از آنجا که مولکول های فتالات از پلاستیک ها نشت می کنند، انسان ها روزانه در معرض جذب این مواد شیمیایی از طریق مواد غذایی، نوشیدنی، تماس با پوست و استنشاق آن قرار دارند.
سطح فتالات را می توان از طریق آزمایش یک نمونه ادرار ساده اندازه گیری و مشخص کرد. «جاناتان اکسلسن» از دانشگاه لوند سوئد به همراه همکارانش در این پروژه تحقیقاتی به بررسی و مطالعه سطوح متابولیت فتالات DEHP در ادرار ۳۰۰ مرد سنین بین ۱۸ تا ۲۰ سال پرداختند و در عین حال کیفیت اسپرم آنها را نیز مورد تجزیه و تحلیل قرار دادند.
اکسلسن در توضیحات خود در این رابطه اعلام کرد که سطح متابولیت بالای مردان نشان دهنده تحرک پایین اسپرم در آنها بوده است. نتایج این مطالعات نشان می دهد که یک چهارم مردانی که در این پروژه شرکت کرده و دارای پایین ترین سطح متابولیت بودند، فقط دارای ۵۷ درصد از سلول های اسپرم متحرک بودند در حالیکه یک چهارم از مردانی که بالاترین سطح متابولیت را داشتند از ۴۶ درصد تحرک سلول های اسپرم برخوردار بوده اند.
پزشکین : رابطه ناباروری مردان با بطری پلاستیکی

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *