افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

رابطه مصرف آسپرین با جلوگیری از ابتلا به سرطان

  • محققان دانشگاه هنگ کنگ در چین متوجه شدند افرادی که برای مدت متوسط هفت سال هر روز یک عدد آسپرین مصرف کرده بودند، ۴۸ درصد کمتر احتمال داشت که به سرطان های کبد و مری مبتلا شوند و احتمال ابتلای آنها به سرطان معده نیز ۳۸ درصد کمتر بود.

 

محققان با استناد به نتیجه یک مطالعه بزرگ می گویند که مصرف بلندمدت روزی یک عدد آسپرین خطر ابتلا به انواع سرطان را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد.

در این مطالعه که یکی از بزرگترین مطالعاتی است که به بررسی ارتباط میان ابتلا به سرطان و مصرف آسپرین پرداخته است، بیش از ۶۰۰ هزار نفر مورد تحقیق قرار گرفتند.

محققان دانشگاه هنگ کنگ در چین متوجه شدند افرادی که برای مدت متوسط هفت سال هر روز یک عدد آسپرین مصرف کرده بودند، ۴۸ درصد کمتر احتمال داشت که به سرطان های کبد و مری مبتلا شوند و احتمال ابتلای آنها به سرطان معده نیز ۳۸ درصد کمتر بود.

این افراد همچنین ۳۴ درصد کمتر در معرض خطر ابتلا به سرطان لوزالمعده بودند و احتمال ابتلای آنها به سرطان کلورکتال (روده بزرگ) هم ۲۴ درصد کمتر بود.
محققان می گویند این مطالعه نشان می دهد که مصرف بلندمدت آسپرین می تواند خطر ابتلا به بسیاری از سرطان ها را کاهش دهد.
نکته مهم و قابل توجه این نتایج در زمینه سرطان های مسیر گوارشی بود که کاهش بسیار زیادی را در میزان ابتلا به سرطان های این مسیر به ویژه سرطان کبد و مری نشان داد.

اما بر اساس نتایج این مطالعه، مصرف آسپرین بر شیوع سرطان های سینه، مثانه، کلیه و Multiple myeloma (نوعی سرطان غیر قابل درمان مغز استخوان که عامل ۲ درصد مرگ و میرهای ناشی از سرطان است) تاثیری ندارد.

با این وجود این مطالعه نشان داد که مصرف بلند مدت روزی یک عدد آسپرین احتمال ابتلا به سرطان ریه را ۳۵ درصد، سرطان لوسمی( نوعی سرطان خون) را تا ۲۴ درصد و سرطان پروستات را هم تا ۱۴ درصد کاهش می دهد.
آسپرین که به عنوان استیل‌سالیسیلیک اسید نیز شناخته می شود در سراسر جهان برای درمان برخی عوارض مصرف می شود.
یک مطالعه اخیرا نشان داد بیمارانی که مصرف آسپرین را متوقف می کنند در قیاس با افرادی که به مصرف خود ادامه می دهند، ۳۷ درصد بیشتر احتمال دارد که به یک بیماری قلبی عروقی مانند حمله قلبی یا سکته مغزی مبتلا شوند. همچنین مصرف آسپرین بلافاصله بعد از یک حمله قلبی، خطر مرگ را کاهش می دهد.

 

منبع : سلامت نیوز

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *