افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

رابطه مستقیم استرس با آلزایمر

56456

روانپزشکان پس از بررسی های زیاد روی استرس و اختلالات شناختی به این نتیجه رسیده اند که رابطه مستقیم استرس با آلزایمر وجود دارد جزئیات کامل این تحقیقات را بخوانید در ادامه مطلب .

یک مطالعه جدید، استرس موجب افزایش احتمال بروز اختلالات شناختی نظیر آلزایمر می شود.

دانشمندان دریافته اند که شرکت کنندگان مبتلا به استرس شدید دو برابر بیشتر از شرکت کنندگان فاقد استرس، مبتلا به اختلالات روانی می شوند.

از آنجائیکه استرس قابل درمان است، نتایج بیانگر این مطلب است که تشخیص و درمان آن در افراد مسن ممکن است به روند به تعویق انداختن یا حتی پیشگیری از شروع آلزایمر کمک کند.

این مطالعه به بررسی ارتباط بین استرس حاد و اختلال شناختی خفیف که ویژگی بارز آن از دست دادن حافظه است، می پردازد. ریچارد لیپیتون، سرپرست تیم تحقیق از دانشکده پزشکی آلبرت انیشتن در نیویورک، در این باره می گوید: «مطالعه ما شواهد محکمی ارائه می کند که استرس موجب افزایش احتمال بروز اختلال شناختی خفیف در افراد مسن می شود.»

به گفته وی، بسیاری از بیماران آلزایمری ابتدا اختلال شناختی خفیف را تجربه می کنند، که یک پیش دمانسی است که به شکل قابل توجهی موجب افزایش بروز آلزایمر در ماه ها و سال های بعد می شود.

لیپتون در ادامه می افزاید: «برخی از شیوه های کاهش استرس عبارت اند از رفتار درمانی شناختی، درمان مبتنی بر توجه و آگاهی، یوگا و بیوفیدبک.»

 

پزشکین :رابطه مستقیم استرس با آلزایمر

 

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *