افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

رابطه مرگ ناشی از آریتمی قلبی با دمای بدن

IMG11442612

به بررسی مرگ های ناگهانی که منشا قلبی دارند می پردازیم و رابطه مرگ ناشی از آریتمی قلبی با دمای بدن با توجه به تحقیقات انجام شده توسط پژوهشگران ذکر می کنیم .

دانشمندان دریافتند که مرگ ناگهانی ناشی از آریتمی قلبی می‌تواند به واسطه‌ی تغییراتی در دمای بدن حادث شود. تحقیق مربوطه در ژورنال فیزیولوژی منتشر شده است.
فوتبالیستی که در میانه‌ی یک مسابقه ناگهان جان خود را از دست می‌دهد یا کودکی که در خواب می‌میرد معمولاً قربانی آریتمی هستند. مرگ ناگهانی قلبی علل گوناگونی دارد، از جمله جهش‌های موروثی در DNA که بر ساختار و عملکر پروتئین‌های قلب تأثیر می‌گذارند.
«پیتر روبن»، استاد دانشگاه «سایمون فریزر»، در حین مطالعه پروتئین‌هایی که مسبب سیگنال‌های الکتریکی قلب هستند و قرار دادن این پروتئین‌ها تحت شرایط مشابه فشار ناشی از ورزش متوجه شد که در برخی موارد دما می‌تواند موجب تغییراتی شود که موجب شکل‌گیری آریتمی هستند.
بر اساس آنچه دکتر روبن می‌گوید، وقتی سلول‌های عضلات قلب با ریتم و هماهنگی مناسب منقبض می‌شوند، قلب به طور موثر خون را به سراسر بدن پمپ می‌کند. هنگامی که پمپ کردن منظم به واسطه‌ی آریتمی مختل می‌شود، قلب دیگر قادر نخواهد بود خون را توزیع کند.
این مسئله در موارد شدید منجر به مرگ ناگهانی قلبی می‌شود. دکتر روبن توضیح می‌دهد: «سیگنال الکتریکی مسبب انقباض عضلات به موجب مولکول‌های پروتئین بسیار کوچک در غشاء سلول‌های قلب تولید می‌شوند. نوسانات دمایی چگونگی رفتار تمامی پروتئین‌ها را تحت تأثیر قرار می‌دهد، اما برخی از جهش‌های DNA می‌توانند پروتئین‌ها را به طور ویژه در برابر تغییرات دمایی حساس سازند.»
تیم دکتر روبن پروتئینی را پیدا کردند که بسیار بیشتر از حد نرمال به دما حساس است. وقتی دمای بدن افزایش می‌یابد، برای مثال هنگام ورزش، یا هنگام خواب کاهش پیدا می‌کند، کارکرد پروتئین متأثر دیگر عادی نخواهد بود. عملکرد نامناسب پروتئین موجب نامنظم شدن سیگنال‌های الکتریکی قلب و محرک آریتمی بوده که به صورت بالقوه امکان مرگ ناگهانی قلبی را به همراه خواهد داشت.

 

پزشکین : رابطه مرگ ناشی از آریتمی قلبی با دمای بدن

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *