افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

رابطه مرگ زود هنگام با چاقی

رابطه مرگ زود هنگام با چاقی

image_13941021270097

محققان پس از مطالعات و آزمایشات زیاد روی افراد چاق به این مسئله پی بردند که بین مرگ زودهنگام و چاقی رابطه مستقیم وجود دارد ، آماری از افراد چاق با توجه به سن را در این جا بیان می کنیم .

کارشناسان می گویند افرادی که در هر دوره زمانی از زندگی خود چاق بوده یا اضافه وزن داشته اند، حتی با وجود کاهش وزن، بیشتر در معرض احتمال مرگ زودهنگام قرار دارند.

محققان دانشکده سلامت عمومی دانشگاه بوستون در مطالعه شاخص توده بدنی بیش از ۶۰۰۰ آمریکایی در رده سنی ۵۰ تا ۷۴ سال که از سال ۱۹۸۸ شروع شده بود، دریافتند افرادی که دارای اضافه وزن بودند در مقایسه با افرادی که همیشه وزن نرمال خود را حفظ کرده بودند ۱۹ درصد بیشتر در معرض مرگ در طول دوره ۲۳ ساله مطالعه قرار داشتند.

افراد چاق با شاخص توده بدنی ۳۰ (BMI) تا ۳۴.۹ در مقایسه با افراد دارای وزن متعادل ۶۵ درصد بیشتر در معرض مرگ قرار داشتند و افرادی که به شدت چاق بودند احتمال مرگ شان در طول این دوره ۱۵۰ درصد بود.

به گفته محققان، مطالعه آنها متفاوت از مطالعات قبلی است و با افزایش هر میزان از شاخص توده بدنی نسبت به وزن عادی، ریسک مرگ زودهنگام هم افزایش می یابد و طول عمر کوتاه می شود.

این محققان تاکید دارند که با وجود نتایج جدید، باید با جدیت به مشکل چاقی در جوامع پرداخته شود

پزشکین : رابطه مرگ زود هنگام با چاقی

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *