افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

رابطه سلامت معنوی با سلامت قلب

  •  عوامل روانی و معنوی بر سلامت جسمی تاثیرات عمیق دارد؛ سلامت اجتماعی نیز برسلامت معنوی انسان تاثیرگذار است؛ به شکلی سازمان بهداشت جهان سلامت معنوی را وارد حیطه ارکان سلامت قرارداد.

 

 دکتر اعرافی در همایش فرزندان حوزه در عرصه سلامت که به همت مرکز خدمات حوزه های علمیه سالن همایش های مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران در قم برگزار شد گفت: اروپا با تشکیک در نظام خلقت، جامعه را به سمت جدایی از دین در عرصه سلامت پیش برد، ولی از ۷۰ سال پیش شاهد رشد نگاه معنویت خواهی در نظام سلامت هستیم.

وی افزود: عوامل روانی و معنوی بر سلامت جسمی تاثیرات عمیق دارد؛ سلامت اجتماعی نیز برسلامت معنوی انسان تاثیرگذار است؛ به شکلی سازمان بهداشت جهان سلامت معنوی را وارد حیطه ارکان سلامت قرارداد.

پزشک و فرزند مرحوم آیت الله اعرافی گفت: سلامت معنوی در پیشگیری از بیماری ها موثر است و می تواند باعث افزایش طول عمر و کاهش بیماری ها شود؛ بیماری‎های قلبی و عروقی در افرادی که معنویت بیشتری دارند کمتر دیده می‎شود.

وی تصریح کرد: روحانیون و حوزه های علمیه  در ابعاد مختلف روی سلامت معنوی اشراف دارند؛ حوزه ها با سابقه صدها سال خدمات درخشان می توانند روی سه بعد از چهاربعد پزشکی تاثیرگذار باشد.

اعرافی اظهارکرد: یکی از این عرصه ها، تاثیرگذاری روی کادر درمانی است؛ دانشجویان پزشکی و دارویی باید با حوزه نیز ارتباط داشته باشند و از مباحث دینی در این عرصه آموزش داده می شود استفاده کنند.

وی گفت: سلامت معنوی مادران و پدران پیش از تولد و دوران بارداری و پس از تولد و…. بر تربیت فرزندان بسیار موثر است،‌در این عرصه باید نگاه دقیقی انجام شود.

اعرافی اظهارکرد: روحانیون در بین مردم مورد اعتماد هستند و به همین دلیل باید سعی شود از این ظرفیت برای هدایت عمومی در عرصه سلامت جسمی و معنوی بهره برد.

وی تصریح کرد: تهذیب نفس پزشکان از جمله مسایلی است که باید در عرصه آموزشی پزشکی در جامعه ساری و جاری باشد و می تواند در روند بهتر سلامت در جامعه کمک رسان شود.

منبع : بهداشت نیوز

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *