افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

رابطه زوال عقل در پیری با کاهش وزن

رابطه زوال عقل در پیری با کاهش وزن

201512616114710a

پژوهشگران پس از بررسی های زیاد درباره زوال عقل در پیری و این که کاهش وزن شدید در این دوران به حافظه افراد مسن اثر دارد اطلاعاتی را در اختیار شما می گذارند همراه ما باشید با رابطه زوال عقل در پیری با کاهش وزن .

افرادی که در دوران سالخوردگی خود با مسئله کاهش وزن بیشتر روبرو می‌شوند، خطر ابتلا به اختلال شناختی خفیف (MCI) در آنها بیشتر دیده می‌شود که بر حافظه، زبان، تفکر و قابلیت قضاوت فرد تأثیر می‌گذارد. MCI را که نخستین مرحله از بیماری زوال عقل محسوب می‌شود، می‌توان در افرادی که میزان کاهش وزن آنها در یک دهه خصوصا در سنین میانسالی تا پیری زیاد بوده بیشتر دید. تحقیقات نشان می‌دهد هر ساله بین ۵ تا ۱۵ درصد از افرادی که از MCI رنج می‌برند خطر افتادن در ورطه‌ی زوال عقل در آنها بیشتر می‌شود.
محققان این مسئله را مطرح کردند که افرادی که MCI پیشرفته دارند میزان متوسط تغییرات وزنی آنها در یک دهه بعد از میانسالی نسبت به افرادی که به لحاظ شناختی حالت طبیعی دارند بیشتر است. هرچه بیشتر مسئله‌ی وزن در دوران میانسالی نادیده گرفته شود، خطر بروز MCI هم بیشتر می‌شود، در واقع کاهش ۵ کیلوگرم از وزن طی یک دهه برابر است با ۲۴ درصد افزایش خطر MCI. یکی از محققان در این زمینه می‌گوید: یافته‌های ما نشان می‌دهد که میزان رو به افزایشِ کاهش وزن از میانسالی تا اواخر عمر نشانه‌ی شاخص MCI است.
در این زمینه محققان تعدادی شرکت کننده‌ی ۷۰ سال یا بالاتر را از سال ۲۰۰۴ مورد بررسی قرار دادند. قد و وزن آنها در میانسالی (یعنی ۴۰ تا ۶۵ سالگی) با توجه به مدارک ثبت شده‌ی پزشکی‌شان جمع آوری شد. طی یک بازه‌ی حدودا ۴.۴ ساله، آنها دریافتند که از ۱۸۹۵ نفر، ۵۲۴ نفرشان به لحاظ شناختی افراد سالمی بودند که علائم MCI در آنها زیاد شد (حدود ۵۰ درصد آنها مرد بوده و میانگین سن‌شان هم ۷۸.۵ سال بود). آن دسته از افرادی که MCI پیشرفته داشتند مسن‌تر بوده و خطر بروز دیابت، فشار خون بالا، سکته‌ی مغزی و بیماری سرخرگ کرونری در آنها بیشتر دیده شد.

پزشکین : رابطه زوال عقل در پیری با کاهش وزن

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *