افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

رابطه زایمان القایی با ابتلای کودک به اوتیسم

5-1191

  • محققان به مشکلات سلامت که اغلب در زایمان‌های القایی دیده می‌شود اشاره کرده‌اند، مشکلاتی هم‌چون کمبود اکسیژن و یا نیاز فوری به سزارین در قالب یکی از عوامل تسهیل زایمان. اما گفته می‌شود

تحقیقات نشان می‌دهد که زایمان نوزاد القایی از جمله عوامل موثر در خطر بروز اوتیسم نیست. محققان در این زمینه، گزارش‌های پزشکی مربوط به بچه‌های سوئدی را که بین سال‌های ۱۹۹۲ تا ۲۰۰۵ به دنیا آمده بودند با اطلاعات مربوط به ۲۰ هزار کودکی که در سال ۲۰۱۳ دچار طیف اوتیسم بودند جمع‌آوری و بررسی کردند. به مانند تحقیقات قبلی در ارتباط با این موضوع، آنها دریافتند که خطر اوتیسم در میان کودکانی که مادرانشان به روش القایی زایمان کرده‌اند، ۱۹ درصد بیشتر بوده است حتی پس از مد نظر قرار دادن عواملی مانند آموزش مادران، سن و سال و شاخص حجم بدن. با این حال، وقتی آنها خانواده‌هایی را مورد بررسی قرار دادند که در آن یکی از زوج‌ها (منظور خواهر یا برادر) از طریق زایمان القایی و دیگری به شکل طبیعی به دنیا آمده بود، ارتباط اوتیسمی به طور کامل از بین رفت. بسیاری از عواملی که می‌تواند هم به زایمان القایی و هم اوتیسم بیانجامد به طورکامل یا تا حدودی بین خواهر و برادر مشترک است – عواملی مانند ویژگی‌های مربوط به مادر یا عوامل ژنتیکی یا اجتماعی‌اقتصادی.
در آن بازه زمانی بیش از ۱ میلیون نوزاد در سوئد به دنیا آمد که ۱۱ درصدشان از طریق زایمان القایی به دنیا آمده بودند و پزشکان تشخیص دادند که ۱.۶ آنها دچار اوتیسم هستند. برخی از محققان این مسئله را مورد بررسی قرار داده‌اند که روش‌هایی که برای زایمان القایی استفاده می‌شود مانند خوراندن اوکسی‌توسین به مادر به منظور افزایش شروعِ انقباض‌ها می‌تواند به شکل مرموزی به مغز این نوزادان آسیب وارد کند. سایر محققان به مشکلات سلامت که اغلب در زایمان‌های القایی دیده می‌شود اشاره کرده‌اند، مشکلاتی هم‌چون کمبود اکسیژن و یا نیاز فوری به سزارین در قالب یکی از عوامل تسهیل زایمان. اما گفته می‌شود که عوامل دیگری هم مانند بارداری در سنین بالا و یا مراقبت‌های بارداری که فاقد استاندارد لازم است می‌تواند باعث افزاش احتمال خطر اوتیسم شده و همزمان مسبب زایمان القایی شود.
منبع:

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *