افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

رابطه جوش و آکنه با دوران قاعدگی

1800f808a4fd26139916654332201ca1

مطالعاتی درباره بروز جوش در دوران قاعدگی انجام شده و نشانه های در پوست و مو در این دوران در خانم های ، نتیجه مطالعات را درباره رابطه جوش و آکنه با دوران قاعدگی بیان می کنیم

کارشناسان به بانوان توصیه می‌کنند با توجه به نوع پوست و موی خود و بررسی چرخه قاعدگی می‌توانند از بروز مشکلات پوستی چون آکنه,چربی, خشکی یا پوسته پوسته شدن پوست و همچنین مشکلات مربوط به بهداشت و سلامت موهای‌ سر جلوگیری کنند.
گفتنی است؛ زنان دارای پوست‌های چرب معمولاً یک هفته از شروع قاعدگی به دلیل تغییرات هورمونی دچار چربی در پوست و آکنه می‌شوند. لذا توجه و رسیدگی به پوست در این بازه زمانی بسیار مهم است و با استفاده از محلول‌های شوینده و مرطوب کننده می‌توان از چربی بیش از حد پوست صورت جلوگیری کرد.
بانوان دچار پوست‌های خشک نیز در نیمه دوم چرخه، چرخه قاعدگی دچار خشکی شدید و غیرمعمول پوست,قرمزی, پوسته پوسته شدن,آکنه,پسوریازیس, اگزما و مشکلاتی از این دست می‌شوند که استفاده از کرم‌های مرطوب کننده قوی بدون عطر و محصولات غیرمعطر می‌تواند پوست را مرطوب و از حالت خشکی خارج کند.
افراد دچار پوست‌های آکنه‌ای معمولاً،  قبل از شروع قاعدگی دچار جوش‌های سر سفید، سرسیاه  می‌شوند که به دلیل تولید بیش از حد هورمون پروژسترون است.
کارشناسان استفاده از داروهای درمانی در این بازه زمانی و ژل‌های ضدباکتری، تنظیم الگوی خواب و رژیم غذایی را به این دسته از بانوان توصیه می‌کنند.
در خصوص مو نیز، بانوانی که موی چرب دارند یک هفته قبل از عادت ماهیانه با مشکل چرب شدن موی خود مواجه می‌شوند که شستشوی دوره‌ای با شامپو مخصوص موهای چرب می‌تواند اثرات تولید بیش از حد چربی در موهای آنها را از بین ببرد.
برخی دیگر از بانوان نیز در دوران قاعدگی دچار خشکی موهای سر می‌شوند که این گروه نیز با شستشوی به اندازه و نه بیش از حد موهای سر خود و نیز عدم شانه زدن بیش از حد موها می‌توانند از بروز مشکلات ناشی از خشکی موهای سر خود جلوگیری کنند.
پزشکین :رابطه جوش و آکنه با دوران قاعدگی

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *