افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

رابطه جنسی و اثرات مواد مخدر بر آن

images

کاربران گرامی در سایت پزشکین شما را با رابطه جنسی و اثرات مواد مخدر بر آن آشنا می کنیم همراه ما شوید .

اثراتی که داروها و مواد مخدر بر میل جنسی می گذارند
امروزه داروهای زیادی برای برطرف کردن اختلال‌های جنسی وجود دارد. این داروها حتما باید با توجه به نوع اختلال جنسی و با نظر پزشک تجویز شود زیرا ممکن است برخی بیماران شرایطی داشته باشند که مصرف این داروها برایشان مفید نباشد و حتی عارضه‌ای درآنها به جای بگذارد. گاهی هم مبتلایان به اختلال‌های جنسی خوددرمانی و از موادی استفاده می‌کنند که به‌طور موقت مشکل جنسی را حل می‌کند ولی در درازمدت آثار سوئی بر جای می‌گذارد که شاید دیگر نتوان رفعش کرد.

 

– رایج‌ترین داروهایی که برای رفع اختلال جنسی تجویز می‌شوند
رفع اختلالات جنسی با داروهای گشادکننده عروق:

داروهای گشادکننده عروق از جمله داروهایی هستند که برای رفع مشکلات جنسی تجویز میشوند، نوعی از این داروها مهارکننده آنزیم فسفودی استراز است. ویاگرا از مشهورترین آنهاست. این داروها خاصیت گشادکنندگی عروق دارند و جریان خون را زیاد می‌کنند.چنین داروهایی باید نیم تا یک ساعت قبل از برقراری رابطه زناشویی استفاده شوند ولی در افراد دچار بیماری قلبی و فشار خون بالا باید کاملا با احتیاط و با نظر پزشک استفاده شوند. همچنین افرادی که داروهای دیگر گشادکننده عروق مانند نیتروگلسیرین و ایزوسورباید برای بیماری‌های قلبی استفاده می‌کنند، به هیچ وجه نباید از این داروها استفاده کنند.

 

رفع اختلالات جنسی با آفرودیت:

آفرودیت از جمله داروهایی است که برای رفع مشکلات جنسی استفاده می شود. این دارو سنتی است و ترکیبی از دارچین، زنجبیل و خارخاسک است که با مکانیسم ایجاد گرمی و طبع گرم باعث گشاد کردن عروق و افزایش توان جنسی مرد می‌شود.

 

رفع اختلالات جنسی با داروهای مکمل:

داروهای مکمل نیز از داروهایی هستند که برای برطرف کردن مشکلات جنسی تجویز می شوند، این داروها باعث افزایش قدرت جسمی و توانمندی جنسی فرد می‌شوند.

 

– موادی که باعث تشدید اختلال جنسی می‌شوند
سیگار:

سیگار کشیدن از جمله عواملی است که در بروز مشکلات جنسی نقش دارد. بعضی افراد فکر می‌کنند کشیدن سیگار قبل از رابطه زناشویی باعث بالا رفتن توان جنسی می‌شود ولی نیکوتین موجود در سیگار درست برعکس عمل می‌کند. نعوظ خوب به باز شدن کامل عروق نیاز دارد ولی سیگار باعث انقباض عروق خواهد شد.

استفاده از مواد روان گردان باعث ناتوانی جنسی می‌شود

تریاک و شیره تریاک:

تریاک و شیره تریاک از جمله مواد مخدری هستند که سبب بروز مشکلات و اختلالات جنسی می شنوند. برخی مردان تصور می‌کنند تریاک و شیره تریاک مانع زودانزالی می‌شود و توان جنسی را بالا می‌برد. این باور غلط یکی از دلایل گرایش برخی از مردان به تریاک و اعتیاد آنهاست.

روانگردان:

یکی دیگر از موادی که باعث تشدید اختلالات جنسی می شود مواد روان گردان هستند. بعضی از مردان در مهمانی‌ها از داروهای روانگردان استفاده می‌کنند. از مهم‌ترین آنها قرص اکستازی و آمفتامین‌هاست. این داروها خاصیت توهم‌زا دارند و انرژی کاذب ایجاد می‌کنند. داروهای روانگردان علاوه بر اینکه ساختار شخصیتی را تخریب می‌کنند، باعث ناتوانی جنسی نیز می‌شوند.

ترامادول:

ترامادول حس لامسه را پایین می‌آورد. مکانیسم مخدرها به صورت کاهش سطح هوشیاری و سطح فکری، کاهش موقت اضطراب و ایجاد خوشی و آرامش کاذب است. ترامادول باعث اعتیاد و وابستگی می‌شود. این دارو ساختار شخصیتی فرد را تخریب می‌کند و میل جنسی را پایین می‌آورد.

الکل:

الکل باعث کاهش سطح هوشیاری و کاهش حس لامسه می‌شود. الکل اثر معکوس روی میل و توان جنسی فرد دارد. همچنین تعادل هورمونی بدن را به هم می‌زند و باعث آسیب سلول‌های کبدی نیز می‌شود. علاوه بر حرمت شرعی الکل، از نظر علمی هم مصرف الکل برای تقویت میل جنسی اصلا توصیه نمی‌شود و به‌طور کلی درمان اختلا‌ل‌های جنسی با استفاده از مواد مخدر در هیچ جای دنیا توصیه نمی‌شود.

ماری‌جوانا:

یکی دیگر از مواد مخدری که صددرصد اثر سوء بر میل جنسی دارد، ماده مخدر ماری‌جواناست. ماری‌جوانا کوتاه‌مدت ایجاد خوشی می‌کند ولی در درازمدت باعث کاهش تستوسترون، کاهش توان جنسی و میل جنسی می‌شود.

 

پزشکین : رابطه جنسی و اثرات مواد مخدر بر آن

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *