افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

رابطه تنبلی ذهن انسان ها با تماشای تلویزیون

  • ذهن مخاطب رسانه‌هایی چون کتاب و رادیو، همواره فعال و خلاق است و در مقابل، مخاطبین رسانه‌های نوین، ذهنی خسته و سرشار از اطلاعات غیر ضروری دارند که بسیاری از داده‌ها بدون تجزیه و تحلیل وارد ذهن آنها می‌شود.

تلویزیون یک رسانه گرم است که همه داده‌های مورد نیاز را در اختیار ذهن مخاطب قرار می‌دهد، تصویر و صدا، همراه با برقراری نسبت‌های بین آنها و انتقال احساسات مانند غذای کاملا جویده شده که وارد معده می‌شود (جدای از سالم یا ناسالم بودن غذا) و کار خاصی روی آن صورت نمی‌گیرد.
در نتیجه، در دازمدت ذهن مخاطب دچار نوعی تنبلی می‌شود و همواره خواهان محتوای آماده و راحت‌الحلقوم است تا نیاز به فکر و تجزیه و تحلیل نباشد؛ شاید بتوان آن را «پیری زودرس ذهن بشر» امروزی دانست که هر روزه با رشد و گسترش رسانه‌ها و ابزارهای نوین (گوشی‌های هوشمند، عینکهای واقعیت مجازی و…) بر شدت آن افزوده می‌شود.
در صورتی که رسانه‌ای مانند کتاب یا رادیو، مدام ذهن را درگیر تصویرسازی و تجزیه و تحلیل داده‌ها می‌کنند تا فهم درستی از پیام متون رسانه‌ای داشته باشد.
بنابراین ذهن مخاطب رسانه‌هایی چون کتاب و رادیو، همواره فعال و خلاق است و در مقابل، مخاطبین رسانه‌های نوین، ذهنی خسته و سرشار از اطلاعات غیر ضروری دارند که بسیاری از داده‌ها بدون تجزیه و تحلیل وارد ذهن آنها می‌شود.
پس باید رژیم منطقی‌ای در استفاده از رسانه‌ها اتخاذ کنیم که علی‌رغم بهره بردن از جذابیتهای نوین رسانه‌ای، همواره ذهنی فعال و خلاق داشته باشیم.

 

منبع : بهداشت نیوز

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *