افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

رابطه افسردگی با آلرژی غذایی

رابطه افسردگی با آلرژی غذایی

142344_188

تحقیقات جدید پژوهشگران روی علت های بروز افسردگی در جوانان نشان داده که آلرژی غذایی نیز در آن نقش داره در این مطلب به رابطه افسردگی با آلرژی غذایی می پردازیم .

یافته های محققان دانشگاه مک مستر کانادا نشان می دهد مادران دختران و پسران نوجوان مبتلا به آلرژی بیش از فرزندان شان مبتلا به مشکلات هیجانی و رفتاری نظیر افسردگی، اضطراب و اختلال بیش فعالی هستند، از اینرو توجه و تمرکز کمتری بر سایر وظایف و تکالیف خود دارند.

مارک فررو، استادیار دانشگاه مک مستر، در این باره می گوید: «کاملاً واضح و مشخص است که این مشکلات تنها محدود به یک مرحله نیست، نوجوانان مبتلا به آلرژی های غذایی بیشتر دارای مشکلات مرتبط با سلامت روانی تا بزرگسالی شان هستند.»

در این مطالعه که شامل ۱۳۰۰ کودک و نوجوان بود، محققان دریافتند در حدود یک سوم نوجوانان مبتلا به آلرژی های غذایی در مورد مشکلات هیجانی و رفتاری خود گزارش نمودند.

با این حال بیش از ۴۶ درصد از مادران این کودکان در مورد مشکلات خود در رویارویی با این کودکان گزارش کرده بودند. زمانیکه این نوجوانان در سن ۲۱ سالگی بودند، ۴۴ درصد از آنهایی که مبتلا به آلرژی غذایی بودند، مشکلات رفتاری و هیجانی خودشان را گزارش نمودند و نسبت به همسن و سالان خود که هیچ نوع آلرژی نداشتند، دو برابر بیشتر در معرض افسردگی قرار داشتند.

پزشکین : رابطه افسردگی با آلرژی غذایی

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *