افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

رابطه اختلالات خواب با بروز مشکلات کلیوی

  • محققانان با در نظر گرفتن عوامل مختلف دریافتند زنانی که در شبانه‌روز کمتر از ۵ ساعت می‌خوابند، در مقایسه با زنانی که ۷ تا ۸ ساعت می‌خوابند، ۶۵ درصد بیشتر در معرض خطر ابتلا به اختلالات کلیوی قرار دارند.

 

بر اساس یافته‌های یک مطالعه جدید، خواب ناکافی شبانه باعث تضعیف عملکرد کلیه‌ها می‌شود. مطالعه انجام‌شده نشان می‌دهد که عملکرد کلیه‌ها در افرادی که از اختلالات خواب رنج می‌برند، با خطرات بسیاری مواجه خواهد شد. ارتباط اختلال خواب با بیماری‌های قلبی عروقی و اختلالات متابولیک در مقالات بسیاری مورد بررسی قرار گرفته است؛ با این حال، مطالعات چندانی در رابطه با تاثیر این معضل بر عملکرد کلیه‌ها انجام نشده است. در یکی از مطالعات اخیر که به رهبری جوزف مک‌مولان از دانشگاه بریگهام به انجام رسیده است، ۴۲۳۸ نفر شرکت داشتند. در این پژوهش، عملکرد کلیه بیماران در دو مقطع مختلف در یک دوره ۱۱ ساله مورد مطالعه قرار گرفت.
محققانان با در نظر گرفتن عوامل مختلف دریافتند زنانی که در شبانه‌روز کمتر از ۵ ساعت می‌خوابند، در مقایسه با زنانی که ۷ تا ۸ ساعت می‌خوابند، ۶۵ درصد بیشتر در معرض خطر ابتلا به اختلالات کلیوی قرار دارند. به گفته مک‌مولان، یافته‌های این پژوهش در کنار سایر تحقیقات نشان می‌دهند که اختلالات خواب، مانند خواب ناکافی، بر فیزیولوژی کلیه‌ها تاثیر منفی می‌گذارد. یافته‌های به دست آمده از پژوهش اخیر در مرکز همایش‌های سن‌دیگو واقع در سن‌دیگو، کالیفرنیا ارائه شده‌اند.

منبع : الو دکتر

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *