افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

درباره بختک یا فلج خواب بیشتر بدانیم

  • وقتي كابوس مي‌بينيم و در عين حال افكار ما آلوده است احساس مي‌كنيم موجودي روي سينه ما افتاده و چون احساس وحشت داريم تصور مي‌كنيم آن موجود ما را خفه مي‌كند و سينه ما را فشار مي‌دهد اما اين موضوع واقعي نيست.

بختک چیست؟ همه  ما تا حدودی با بختک آشنا هستیم و داستان هایی را در کودکی در مورد آن شنیده ایم؟ ولی آیا از نظر علمی بختک، واقعا وجود دارد؟ به چه دلیل بعضی از افراد در هنگام خواب احساس می کنند که بختک روی آنها افتاده است و سنگینی اش را احساس کرده اند؟

 ۲ موضوع موجب تصور بختك هنگام خواب مي‌شود كه يكي القائات فرهنگي است كه به فرد اين ذهنيت را مي‌دهد كه موجودي به نام بختك وجود دارد و ديگر ديدن خوابهاي آشفته و نگران كننده است.

بختك معناي علمي و حقيقي ندارد اما وقتي افكار آلوده باشد خودبه‌خود هر چيزي كه در خواب آشفته به سراغ انسان مي‌آيد بختك تصور مي‌شود.

وقتي كابوس مي‌بينيم و در عين حال افكار ما آلوده است احساس مي‌كنيم موجودي روي سينه ما افتاده و چون احساس وحشت داريم تصور مي‌كنيم آن موجود ما را خفه مي‌كند و سينه ما را فشار مي‌دهد اما اين موضوع واقعي نيست.

علم،‌ بختك را قبول ندارد و درمان آن با عوض‌كردن فكر منفي فرد امكانپذير است.

همچنين پرهيز از پرخوري هنگام شب و مصرف شير و عسل در عين حال دور كردن افكار منفي مهمترين راه پيشگيري از آن است و در صورت نياز فرد بايد به روانپزشك مراجعه كند.

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *