افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

دیسک گردن از پیشگیری تا درمان آن

HEADACHES-FROM-THE-NECK-300x298-300x298

یکی از بیماری های استخوانی و مربوط به ستون فقرات دیسک گردن است ، در این پست پزشکی درباره دیسک گردن از پیشگیری تا درمان آن نکاتی را بیان می کنیم .

دکتر امید ظهور متخصص درمان فیزیکی و توانبخشی گفت: روش درمانی این بیماری بستگی به شدت و حدت آن دارد. رویکرد کلی این است که ابتدا درمان ساده‌تر انجام شود و بعد درمان‌های سنگین‌تر و سخت‌تر مثل جراحی انجام شود. کمر درد در ابتدا می‌تواند با استراحت و استفاده از داروهای ساده بر طرف شود و در اثر نتیجه نگرفتن با فیزیوتراپی درمان دستی و طب سوزنی التیام یابد و در نهایت برای بیمارانی که نیاز به عمل جراحی دارند، اقدامات لازم انجام می‌شود.
وی افزود: روش‌های درمانی جدید‌تری هم مورد استفاده قرار می‌گیرد که درمانهای مداخله‌ای  هم جزو آنهاست که قبل از جراحی یعنی وقتی روش‌های دیگر انجام شده و بیمار جواب نگرفته است می‌توان از این درمان ها استفاده کرد.
وی افزود: درمانهای مداخله‌ای، عمل بستر هم نامیده می‌شود و مزیت آن نسبت به عمل باز این است که فرد بیمار بیهوش نمی‌شود و ناحیه مورد نظر باز نمی‌شود و کلیه این عمل زیر دستگاه پلورسکوپ انجام می‌شود بنابراین احتمال عارضه خیلی پایین است و کاملا تحت نظر و کنترل پزشک است.
دکتر ظهور در مورد ارتباط گردن درد با سردرد گفت: اعصابی که پوست سر را عصب دهی می‌کنند بسیاری از آنها از نواحی فوقانی گردن منشعب می‌شوند و بنابراین بسیاری از سردردها می‌تواند منشاء گردنی داشته باشد و تشخیص اینکه سردرد منشاء گردنی دارد یا خیر قطعا بوسیله یک معاینه فیزیکی انجام می‌شود و باز هم با توجه به اینکه شدت درد چقدر است با استفاده از دارو و در مراحل سخت‌تر با فیزیوتراپی و درمانهای مداخله‌ای و در نهایت با عمل جراحی درمان می‌شود.
وی افزود: در برخی موارد بیمار دچار ضعف عضلانی شده که نشان دهنده آسیب مستقیم به نخاع است و در بعضی افراد دیده می‌شود که فردی دیسک گردن دارد و عضلات اندام تحتانی او سفت شده و به سختی راه می‌رود و به نخاع او فشار آمده و در برخی موارد فشار به قدری زیاد است که فرد دچار اختلال در کنترل ادرار و مدفوع می‌شود که این از مواردی است که فرد باید هر چه سریعتر تحت عمل جراحی قرار گیرد ولی اگر شرایط خیلی حاد نباشد بهتر است که با روش‌های غیر جراحی بیمار معالجه شود.
پزشکین : دیسک گردن از پیشگیری تا درمان آن

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *